۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸

رگولاتوری تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد

ایتنا- اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران قیمت بسته‌های اینترنتی خود را با توجه به مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت تغییر داد.
رگولاتوری تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد



به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ که در تاریخ ۵ دی ماه سال گذشته برگزار شد، مقررات طرح‌های تعرفه­‌ای تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را بررسی کرد که به واسطه آن کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شدند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.

بر اساس مصوبه ۲۴۹ سازمان، هر اپراتور صرفاً می­تواند حداکثر هشت بار در سال طرح­های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند. تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد، همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح­های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی­ و یا تمدیدی طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است: تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می­تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد حداکثر می­تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد.

ارائه طرح­های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات است و در صورتی­که طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام‌شده توسط سازمان، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع­‌رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد. در صورتی که سازمان به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح­های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام می­‌کند. در این­صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نیست.

بدین ترتیب اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با مصوبه رگولاتوری در برخی بسته‌های اینترنت خود تغییر ایجاد و امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شده‌اند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.

با تغییرات ایجادشده، قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات شود. همچنین مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف‌شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف‌شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 49262
نام شما
آدرس ايميل شما