کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویندوز را با اسکنر صفحه کلید قفل کنید

خبرگزاری مهر , 28 خرداد 1396 ساعت 10:50

ایتنا- شرکت مایکروسافت صفحه کلید پیشرفته ای برای رایانه‌ها تولید کرده که مجهز به اسکنر اثر انگشت است و از آن می‌توان برای قفل کردن رایانه استفاده کرد.




استفاده از حسگر اثرانگشت برای رمزگشایی از گوشی‌ها و تبلت‌ها مدتی است که متداول شده اما صفحه کلید ۱۳۰ دلاری مایکروسافت به کاربران امکان می‌دهد به جای تایپ کلمه عبور برای هر بار ورود به رایانه فقط انگشت خود را بر روی یکی از کلیدها قرار دهند.


به گزارش ایتنا از مهر، صفحه کلید یاد شده Modern Keyboard نام دارد و حسگر اثرانگشت آن در زیر سطح یکی از کلیدها و در سمت راست کلید Alt مخفی شده است. از این طریق می‌توان سیستم تایید هویت Windows Hello را نیز با استفاده از صفحه کلید یاد شده بر روی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به کار برد.


مایکروسافت برای تبلیغ و بازاریابی این صفحه کلید به عبارت« شما کلمه عبور هستید» اکتفا کرده است. Windows Hello که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد به کاربران امکان می‌دهد برای قفل گشایی از ویندوز ۱۰ از اثرانگشت، چهره یا عنبیه چشم استفاده کنند. این خدمات پیش از این از طریق سرفیس پروی ۴ و سرفیس‌بوک در دسترس بوده است.

پیش از این اپل خدمات مشابهی را از طریق صفحه کلید مک بوک پرو ارائه داده و آن را به اسکنر اثرانگشت مجهز کرده بود. اما کاربران ویندوز به چنین امکاناتی دسترسی نداشتند.


کد مطلب: 49229

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49229/ویندوز-اسکنر-صفحه-کلید-قفل-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir