۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۶

چت‌بات، کارمندان کارآمد شما

ایتنا- این امکان وجود دارد که کارآمدترین کارمند شما، یک چت باشد. پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی بدین معناست که چت‌بات‌ها می‌توانند تعامل با مشتری را به صورت اتوماتیک انجام دهند.
چت‌بات، کارمندان کارآمد شما


بر اساس تجزیه و تحلیل‌هایی که به تازگی توسط مؤسسه تحقیقاتی گارتنر انجام گرفته است، کاربرد چت‌بات‌ها تا سال 2019 به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها در پی این هستند که رضایت مشتری را افزایش و هزینه‌های مربوط به عملیات را کاهش دهند.
اما از سوی دیگر باید گفت که همه چت‌بات‌ها مساوی و برابر نیستند؛ برای آنکه چت‌بات‌ها برای کسب‌وکار که گاهی «عامل مجازی» یا «دستیار مجازی مشتری» نامیده می‌شود، بتوانند کارآمد باشند، باید بیش از هرچیز، هوشمند باشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، چت‌بات‌های هوشمند با سیستم‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها و نیز قوانین مرتبط با آنها ادغام می‌شوند و می‌توانند داده‌های کلان را تجزیه و تحلیل کنند و بدین منظور قادرند از هوش مصنوعی برای کمک به حل مسائل مشتریان یا انجام تراکنش‌هایی مانند پرداخت قبض یا ایجاد اشتراک استفاده کنند.
در عمل برخی از چت‌بات‌ها برای حل مسائل و مشکلات مشتریان، انجام تراکنش‌ها و پاسخ به سؤالات با مشتریان تعامل برقرار می‌کنند. این واقعیت که این چت‌بات‌ها محدود هستند یا به عبارت دیگر، در زمینه خاصی مانند رهن، خدمات و... کار می‌کنند، پشتیبانی بهتر از گفت‌وگو را تضمین می‌نماید.


به نظر متخصصین حوزه، کسب‌وکارها به خاطر پیشرفت‌های شگرفی که در فناوری هوش مصنوعی اتفاق افتاده است، می‌توانند اثربخشی بهترین عوامل خود را چندبرابر کنند و ناامیدی مشتری و زمان انتظار برای خدمات را به صورت ملموسی کاهش دهند.
البته، با توجه به اینکه "چت‌بات‌ها، ماشین هستند و نه انسان" و اینکه آنها روابط شرکت با بیرون را بهبود می‌بخشند، انتظارات در مورد عملکرد آنها صرفاً به این دلیل بالا می‌رود که به مرور زمان فناوری به یک امر عادی تبدیل می‌شود.

از سوی دیگر اما، چت‌بات‌های هوشمند تقریباً می‌توانند روی هر رابطی از جمله وب، موبایل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و اجتماعی، پاسخ صوتی و پیامک مورد استفاده قرار گیرند. آنها در زمان واقعی کار می‌کنند و می‌توانند آنچه مشتری تلاش می‌کند انجام دهد را پیش‌‌بینی نماید و زمانی که تشخیص می‌دهند مشتری ممکن است نیاز به کمک داشته باشد، به او کمک‌های ویژه ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، چنانچه مشتری یک رهن بانکی داشته باشد، چت‌بات می‌تواند با درک محصول انتخابی مشتری و تاریخچه‌ای که در ذهن دارد، به او کمک کند.
 
کد مطلب: 49175
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام