۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
در چین تصویب شد:

قانون جدید امنیت سایبری برای حفاظت بهتر از اطلاعات شخصی

ایتنا- قوانین و مقررات جدیدی که وضع شده، برخی از شرکت‌ها را نگران کرده است؛ زیرا این قوانین نیازمند اطلاعات شخصی کلیدی و داده‌های مهمی است که باید در قلمرو خود ذخیره کند.
قانون جدید امنیت سایبری برای حفاظت بهتر از اطلاعات شخصی


چندی پیش، قانونی در چین وضع شد که در حوزه خود، به عنوان اولین قانون شناخته می‌شود و در پی آن است که با منع سوءاستفاده از ارائه دهندگان خدمات آنلاین، از اطلاعات کاربران آنلاین محافظت نماید.
این قانون جدید که در نوامبر سال گذشته در مجلس این کشور تصویب گردید، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی یا آی.اس.پی‌ها را از جمع‌آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران که با خدمات آنها ارتباطی ندارد، منع کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، کارمندان مدیریت امنیت سایبری نیز بر طبق این قانون، می‌بایست از اطلاعات به دست آمده محافظت نمایند و از فروش و نشر این اطلاعات خودداری کنند.
علاوه بر این موارد، دیوان عالی و دادستانی عالی کشور نیز تصریح کرده‌اند که کسانی که به صورت غیرقانونی بیش از 50 مورد از اطلاعات شخصی را نگهداری کنند، بفروشند یا ارائه نمایند، به عنوان موارد شدید تلقی شده و محکوم به حبس خواهند شد.

در این مقررات همچنین جدید تلاش شده است که نظارت و ذخیره داده‌ها برای شرکت‌هایی که در این کشور فعالیت می‌کنند نیز تقویت گردد.
ماده 37 قانون امنیت سایبری تصریح کرده است که اطلاعات شخصی شهروندان و داده‌های مهم مربوط به کسب‌وکارها حین فعالیت‌هایشان در قلمرو جمهوری خلق چین، توسط اپراتورهای زیرساخت‌های اطلاعاتی حساس گردآوری می‌شود و باید در همان کشور چین نگهداری شود.


البته به نظر کارشناسان، این ماده هنوز نتوانسته است اپراتورهای زیرساخت‌های اطلاعاتی حساس را به طور مشخص تعریف کند و صرفاً یک تعریف بسیار کلی از آنها ارائه داده و بیان داشته است که در صورتی که اطلاعات موجود در دست این اپراتورها، نابود گردد یا قابلیت خود را از دست بدهد یا داده‌ها به بیرون درز نماید، می‌تواند آسیب جدی به امنیت ملی، اقتصاد ملی و منافع عمومی وارد سازد.

بر اساس گزارش دلویت، زیرساخت‌های اطلاعاتی حساس را می‌توان به وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای تولیدی دسته‌بندی نمود. غیر از سازمان‌های مهمی که بر اقتصاد چین و معیشت مردم این کشور تأثیر می‌گذارند، وب‌سایت‌هایی که میانگین بازدید روزانه آنها بیش از یک میلیون در روز است نیز می‌توانند در زمره زیرساخت‌های اطلاعاتی حساس دسته‌بندی شوند.
 
کد مطلب: 49132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام