۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳

واقعیت مجازی و فضای ابری

ایتنا- چگونه فضای ابری و واقعیت مجازی به رشد و صعود یکدیگر کمک می‌کنند؟
واقعیت مجازی و فضای ابری


خرید یک هدست فناوری واقعیت مجازی یا وی.آر، برای مشتری فقط یک نقطه شروع به حساب می‌آید. وی.آر به مقدار زیادی از قدرت محاسباتی نیاز دارد و همچنین کاربران آن نیز باید به تجربه کردن این فناوری علاقه‌مند باشند.

همین موضوع به خوبی نشان‌دهنده نیاز به سخت‌افزار اختصاصی است که بتواند نیازمندی‌های پردازشی و گرافیکی را پوشش دهد.
وقتی کاربر، یک کامپیوتر با مشخصات رده بالا و جدید داشته باشد، این الزامات را به راحتی می‌توان تأمین کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، مشکل از اینجا شروع می‌شود که توسعه و رشد واقعیت مجازی همواره ادامه دارد و هدست‌ها و نرم‌افزارها به مرور زمان و به طور مرتب جدید می‌شوند و در نتیجه، سخت‌افزار اختصاصی پس از مدتی از دور خارج می‌شود.
این در حالی است که کاربران هموراه به انعطاف‌پذیری بیشتر و قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری نیاز دارند و اینجاست که فضای ابری می‌تواند نقش سازنده و استثنائی خود را ایفا کند.

برای مثال بازی‌های مربوط به واقعیت مجازی و فضای ابری، المان‌های سنگین یک نرم‌افزار که در مرکز داده ارائه شده است را بررسی می‌کند و آن را به صورت زنده در هدست کاربر نمایش می‌دهد.

فناوری اطلاعات تقاضامحور می‌تواند به صورت بالقوه از افزایش شدید در الزامات پردازشی پشتیبانی کند و سازمان‌های پیشرو درحال حاضر به دنبال این هستند که چگونه فناوری اطلاعات تقاضامحور از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.


به تازگی دانشگاه دوک و بخش تحقیقات شرکت مایکروسافت با همکاری یکدیگر روی ساختن کاهاوای کار کرده‌اند.
کاهاوای سیستمی است که مصرف پهنای باند را به یک‌ششم کل پهنای باند مصرفی توسط پخش ابری متداول کاهش می‌دهد.

این سیستم از یک رویکرد مشترک برای پردازش سرور و موبایل استفاده می‌کند، به گونه‌ای که دستگاه‌های تلفن همراه، یک طرح تقریبی و سرور از راه دور، جزئیات کامل را ارائه می‌دهد.

پژوهشگران مایکروسافت همچنین روی یک سیستم بازی مبتنی بر فضای ابری به نام دلوریان نیز کار کرده‌اند که این سیستم، می‌کوشد تا آنچه کاربر بعداً انجام می‌دهد را پیش‌بینی کند و تأخیرها را از بین ببرد.

گفتنی است هر دو سیستمی که از آنها یاد شد، در مرحله پژوهش هستند و یکی از چیزهایی که باید در نظر گرفته شود، آن است که واقعیت مجازی حتماً از سطح بازی فراتر خواهد رفت و در نتیجه، پژوهشگران باید زمینه‌های دیگر را نیز مدنظر قرار دهند.
 
کد مطلب: 49130
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام