۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

ضرورت استفاده از استارت آپ‌ها در مخابرات ایران

ایتنا- استارت آپ‌ها، کسب‌وکارهای تازه شکل‌گرفته‌ای هستند که در ابتدای راه نیاز به سرمایه‌گذاری داشته و چنانچه بتوانند با استفاده از ابزارهای حمایتی به بازار و حجم بزرگی از مشتریان متصل شوند به یک کسب‌وکار موفق مبدل خواهند شد.



به گزارش  ایتنا از ایسنا، شرکت مخابرات ایران در حوزه حمایت از شرکت‌های نوپا، اعلام کرده که از تمامی ایده های نو و خلاقانه در این زمینه استقبال می‌کند. در صورتی که هر یک از کارکنان در حوزه کسب وکارهای نو و استارت آپ ها، فعالیتی یا ایده و راهکاری داشته باشند میتوانند اعلام کنند.

به گفته کارشناسان، شرکت مخابرات ایران با توجه به نیازهای متنوع و وسیع مشتریان و سایر صنایع در دنیای فناوری امروز، باید سازمان‌دهی جدیدی در حوزه خدمات کسب‌وکارهای اصلی شرکت و همچنین کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات جدید انجام دهد و گروه‌های جدیدی را در داخل سازمان در قالب R&D شکل داده و یا با حمایت از کسب‌وکارهای نوپا که وظیفه بررسی مشکلات و لزوم ارائه سرویس‌های جدید و نحوه ارائه آن را انجام داده هم به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود بپردازد و هم از این طریق فرصتی برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا فراهم آورد و با مشارکت با ایشان خدمات نوین دیجیتال را به مشتریان ارائه کند.

بنا بر اعلام، در سه ماه گذشته از ابتدای شروع این فعالیت در مخابرات سعی شده با نمایندگان شرکت‌های شتاب‌دهنده برتر و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه ملاقات و مسائل و مشکلات را با ادبیات کاربردی و در کنار مطالعات دانشگاهی کلاسیک مورد بررسی قرار گیرد و در این رهگذار نقاط قوت و ضعف این فعالیت را از زبان فعالین این حوزه شنیده شود.

از سوی دیگر با شرکت در همایش‌ها و رویدادهای استارت آپی با جوانان مستعد و فعالین در کسب‌وکارهای نوپا هم‌کلام شده و عملکرد شتاب دهنده ها را موردبررسی و نیازهای این کسب‌وکارها را مورد مداقه قرار داده شده، این موضوع هرچند برای ما کاری زمان‌بر و سخت بود اما با اطلاعاتی که به دست آمد تصمیم‌گیری را برای ادامه کار و نحوه آن ساده کرد و مدیران شرکت مخابرات را بیشتر ترغیب به انجام این مهم نمود.


به گفته علمایی، مشاور مدیرعامل، مدیرکل تنظیم مقررات و مجری توسعه شرکت‌های نوپا در شرکت مخابرات ایران، این شرکت به دنبال ایجاد و توسعه شبکه‌ای از شرکای تجاری است. برای اینکه بخواهیم طبق هدف ره نگاشت، خدمات جدید را در کلاس جهانی به مشتری ارائه کنیم؛ باید شرکای جدیدی را به شبکه ارتباطی خودمان اضافه کنیم؛ یعنی علاوه بر شبکه‌سازی و توسعه آن در حوزه ICT و مخابرات، به دنبال توسعه شبکه‌ای از شرکای تجاری نیز هستیم.

شرکت مخابرات ایران از سال‌های دور همیشه حامی شرکت‌های تولیدکننده در بخش سوئیچ و انتقال بوده و گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته است و همیشه در حمایت از تولیدات داخلی پیشرو بوده است. اکنون نیز به هر شرکت نوپا که بتواند سرویس‌های جدید را برای مشتریان شرکت مخابرات ایران ارائه کند و به تجارت و کسب‌وکار داخلی به‌عنوان یک مؤلفه درون‌زای اقتصادی عمل نماید، حاضریم به‌عنوان شریک تجاری از او حمایت کنیم.

به گفته او این اقدام در حال حاضر هم به‌عنوان مسئولیت اجتماعی و هم به‌عنوان اقدامی برای توسعه بخش مخابرات در کشور، در شرکت مخابرات ایران در حال پیگیری است و امید است به‌زودی اجرایی گردد. همین امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه مخابرات و ICT، صورت بگیرد که باعث توسعه بخش و اشتغال‌زایی می‌شود و هدف مخابرات ایران نیز همین است. هدفی که منجر می‌شود به اینکه شرکت مخابراتی با یک شبکه تمام IP و با استفاده از سیستم‌های IT به ارائه سرویس در کلاس جهانی برساند تا مشتری در هر نقطه، سبد سرویس های موردنظر خود را باکیفیت موردنظر دریافت کند.

نکته مهم دیگری که شرکت مخابرات ایران در حمایت از شرکای تجاری‌اش، به آن توجه دارد این است که تاکنون بر روی ارائه سرویس‌های زیرساختی در شرکت کارهای تخصصی انجام‌نشده است. شرکت مخابرات ایران این امکان را دارد که در بخش‌های سرویس‌های زیرساخت حمایت‌های لازم را برای شرکای تجاری خود انجام دهد و سرویس‌هایی را در این قالب در اختیار آن‌ها قرار دهد.

شاید لفظ حمایت شرکت مخابرات از شرکت‌های نوپا این تصور را ایجاد کند که این شرکت برای حمایت‌های صرفاً مالی از اقدام می‌کند؛ اما واقعیت امر این است که شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس بیشتر از اینکه به حمایت‌های مالی دل‌بسته باشند، نیازمند بازار شرکت مخابرات ایران هستند؛ بازاری با ۹۰ میلیون مشترک بالقوه که در اختیار شرکت مخابرات ایران است.

از طرف دیگر مخابرات ایران، یک سیستم صورتحساب گیری برای مشتریانش دارد. دغدغه بسیاری از شرکت‌های نوپا این است که چطور درآمدهایشان را از مشتریان اخذ کنند؛ بنابراین شرکت مخابرات ایران این بستر مناسب را برای شرکای تجاری‌اش فراهم می‌کند تا صورتحساب‌ها را بدون دغدغه از مشتریان اخذ کنند؛ بنابراین این دو مورد بسیار پراهمیت‌تر از حمایت مالی مخابرات است که برای شرکای تجاری ارائه می‌گردد. درواقع مخابرات همچون تعداد زیادی از شتاب‌دهندگان در کشور، نیازهای شرکت‌های نوپا را به طور مؤثر و موردی تعیین می‌کنند که با حمایت‌های آن‌ها، یک شریک تجاری برای خود می‌سازند.
کد مطلب: 49119
نام شما
آدرس ايميل شما