۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۸

گوگل قابلیت‌های امنیتی به جیمیل اضافه می‌کند

ایتنا- گوگل با استفاده از مدل اختصاصی یادگیری ماشینی، ارسال بخش کوچکی از پیام‌های جیمیل را برای آنالیز جامع فیشینگ به تعویق می‌اندازد.
گوگل قابلیت‌های امنیتی به جیمیل اضافه می‌کند


گوگل چند قابلیت جدید امنیتی به جیمیل اضافه می‌نماید که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به بهبود تشخیص فیشینگ -که بر اساس مدل اختصاصی یادگیری ماشینی کار می‌کند- اشاره نمود.
به لحاظ آماری، پنجاه تا هفتاد درصد پیام‌هایی که در جیمیل دریافت می‌شود، هرزنامه هستند، لیکن با این تصمیم جدید گوگل، تکنیک‌های یادگیری ماشینی به جیمیل کمک می‌کند که هر چه بیشتر جلوی پیام‌های فیشینگ و هرزنامه‌ها را با دقت 99.9 درصد بگیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، آخرین مدل یادگیری ماشینی، این فرآیند را با به تعویق انداختن پیام‌ها و انتخاب آنها (به طور متوسط کمتر از 0.05 درصد پیام‌ها) برای تجزیه و تحلیل بیشتر فیشینگ، بهبود می‌بخشد.
گوگل اعلام کرده که این مدل، مدل تشخیص جدیدی است که به ایجاد هشدارهای زمان کلیک یو.آر.ال جدید کمک می‌کند و وقتی کاربران روی یک لینک مشکوک کلیک می‌کنند، فوراً به آنها هشدار می‌دهد.

این شرکت همچنین افزوده که این مدل بر اساس الگوهای جدیدی که دریافت می‌کنند، به مرور زمان بهتر می‌شود و تکامل می‌یابد.

به علاوه، گوگل هشدارهای پاسخ خارجی ناخواسته را نیز به جیمیل اضافه می‌کند تا از ارسال تصادفی داده‌های حفاظت‌شده به افراد خارج از سازمان جلوگیری نماید.
گوگل اعلام کرده که جیمیل نباید با هشدارهای خود، این کار را بیش از حد لازم انجام دهد، چرا که اگر دریافت‌کننده، یکی از مخاطبان موجود یا فردی باشد که فرستنده به طور مرتب با او در ارتباط است، هوش متنی به جیمیل هشدار خواهد داد.


همچنین مطابق جزئیات طرح شده از سوی این شرکت، یکی دیگر از این قابلیت‌های امنیتی، افزودن سیستم‌های دفاعی داخلی در مقابل باج‌افزارها و بدافزارهای چندشکلی است که قادر است میلیون‌ها ایمیل اضافی را مسدود نماید. از دید فنی، این تهدیدات با ترکیب نشانه‌های هرزنامه‌ها، بدافزارها و باج‌افزارها با فناوری هوشمند پیوست و امضای فرستنده، شناسایی می‌شود.

به نظر کارشناسان، مجموعه این قابلیت‌ها توانایی آن را دارد که اعتماد و اطمینان به این سامانه پست الکترونیکی را هرچه بیشتر افزایش دهد و ضمناً، تهدیدات احتمالی آن را به حداقل برساند.

از این پس اگر در جیمیل روی لینک خطرناک و مخربی کلیک کنید،‌ یک صفحه هشدار برای شما باز می‌شود که شما را از خطرات ادامه دادن مسیر آگاه می‌سازد و لینک‌های مفید برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز برخی توصیه‌های لازم و ضروری جهت حفظ امنیت اطلاعات در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
کد مطلب: 49116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام