۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷

محاسن و معایب هوش مصنوعی

ایتنا - مسلما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور بیشتر هوش مصنوعی در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم بود ولی نکته اینجاست که مشکلات و اختلالات مربوط به آن نیز بیشتر خواهد شد.
محاسن و معایب هوش مصنوعی


انتظار می‌رود که هوش مصنوعی یا اِی.آی، یادگیری ماشینی یا ام.ال و اتوماسیون در آینده، مشاغلی را به وجود آورند که انجام کارهای مربوط به آن جالب‌تر و حلاقانه‌تر از کارهای تکراری عصر صنعتی باشد.
در واقع هوش مصنوعی به یکی از اجزای روبه رشد فناوری امنیت سایبری تبدیل شده است و بنابراین می‌تواند مشاغل جدیدی را در این زمینه ایجاد کند.

آمیت میتال، مدیر سابق فناوری سیمانتک، در سال 2015 در میزگردی که از سوی مجله فورچون حمایت مالی می‌شد، هوش مصنوعی را یکی از فانوس‌های امید در آشفته بازار فعلی خواند. وی گفت: «آشفته بازاری که در حال حاضر شاهد آن هستیم، نتیجه تخریب و از بین رفتن امنیت سایبری است.»


به گزارش ایتنا به نقل از آی.تی ورلد، چند تن از کارشناسان حاضر در میزگرد مربوط به هوش مصنوعی که اخیرا در سمپوزیوم دانشگاه ام.آی.تی برگزار شد، مزایا و معایب این فناوری را بیان کردند.
آنها گفتند که در پی آن هستند که خطرات و معایب هوش مصنوعی را به حداقل ممکن برسانند و مزایای آن را چندین برابر کنند و در واقع همین کار، خود یک چالش‌ بسیاربزرگ محسوب می‌شود.

اندرو مک‌آفی، دانشمند پژوهشی در دانشگاه ام.آی.تی و یکی از مدیران طرح‌های ابتکاری دانشگاه در زمینه اقتصاد دیجیتال، اعلام کرد: «روندی که هوش مصنوعی در پیش گرفته، به گونه‌ای است که بیشترین و بزرگ‌ترین اختلالات را در فضای کاری ما ایجاد می‌کند.»
وی همچنین عصر حاضر را «فاز دوم عصر دوم ماشین» نامید و اذعان داشت که او و همکارش، اریک برینجولفسون، دو کتاب در این زمینه به رشته تحریر درآورده‌اند.


به گفته کارشناسان،‌ ظرفیت جذب و آنالیز مجموعه داده‌های عظیم، یکی از چیزهایی است که باعث اثرگذاری هوش مصنوعی در امنیت سایبری می‌گردد.
این فناوری قادر است ناهنجاری‌های موجود در فضای سایبری را خیلی سریع‌تر از انسان تشخیص دهد.

هوش مصنوعی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند در آینده نزدیک، بسیار مفید باشد و کاربردهای فراوانی داشته باشد.
البته یکی از ایرادهای اصلی که به این فناوری وارد می‌شود این است که احتمال دارد که بسیاری از مشاغل را از انسان بگیرد. تفکر مقابل می‌گوید که به عکس، این فناوری زمینه‌ساز تسهیل انجام کارها توسط انسان است.
 
کد مطلب: 49114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام