کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نحوه تأثیر خلاقیت انسان بر هوش مصنوعی

10 خرداد 1396 ساعت 13:12

ایتنا- سوال این است که خلاقیت انسان چه تأثیری بر هوش مصنوعی دارد و چگونه نقشی مهم را در هوش مصنوعی ایفا می‌کند.




برخی از وسایل و ابزارهای مصنوعی، مانند اعضای مصنوعی بدن، تلقیح مصنوعی برای درمان باروری و شیرین‌کننده‌های مصنوعی که برای کنترل دیابت و وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند، واقعاً سودمند هستند. اما در زمینه‌های دیگر کلمه «مصنوعی» می‌تواند یک مفهوم منفی را منتقل کند که از جمله آنها می‌توان به مردم مصنوعی، مواد تشکیل دهنده مصنوعی و چمن مصنوعی در زمین بیس‌بال اشاره کرد. طبیعی است که همین نکته می‌تواند واکنش منفی را بدنبال داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، "هوش مصنوعی" می‌تواند هر دو جنبه مثبت و منفی را دربرگیرد. این اصطلاح خاص، طیف وسیعی از احساسات را درون خود دارد.
اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم، مطمئناً هوش مصنوعی و اثرات آن را مشاهده خواهید کرد؛ مثلاً اپل سیری که به شما آدرس می‌دهد یا نتفلیکس بر اساس علایق، انتخاب‌ها و واکنشی که نسبت به فیلم‌های قبلی نشان داده‌اید، فیلم‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد و یا تسلا که با قابلیت‌های پیش‌بینانه در رانندگی اتومبیل‌های بدون سرنشین، انقلابی را ایجاد کرده است.

در حال حاضر، هوش مصنوعی به تدریج از طرق مختلف در صنایع گوناگون نفوذ می‌کند. کار حدسی در مورد طرح تولید، جلوگیری از نقص داده، هدف‌گیری تبلیغات هوشمند، تجزیه و تحلیل داده‌های ساختاریافته و غیرساختاریافته برای تشخیص‌های پزشکی و پیش‌بینی فروش، چند مورد از راه‌های نفوذ هوش مصنوعی در صنایع هستند. به همین دلیل است که صاحبنظران، آینده آن را بسیار فراتر و گسترده‌تر از امروز پیش‌بینی می‌کنند.



از دیگر سو، با وجود اینکه تأثیر هوش مصنوعی و کاربردهای آن، بسیاری از افراد را شگفت‌زده می‌کند، لیکن برخی از افراد، آن را قاتل شغل و یا حتی تهدید وجودی برای بشریت می‌دانند.
جالب توجه اینکه حتی "استفان هاوکینگ" هم که یکی از باهوش‌ترین افراد روی زمین است، در مورد هوش مصنوعی مردد است و هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند بالقوه بدترین یا بهترین پدیده‌ای باشد که بشر تاکنون دیده است.

برخی از افراد معتقدند که هوش مصنوعی، به هیچ وجه جایگزین انسان نخواهد شد، بلکه به انسان کمک می‌کند که اهداف خود را خیلی راحت‌تر پیش ببرد.
یکی از خواسته‌هایی که امروزه مشتریان به دنبال آن هستند، تجارب شخصی در تمامی زمینه‌های فروش است؛ هوش مصنوعی کمک می‌کند که تمامی این امور به شیوه‌ای اتوماتیک و شخصی صورت گیرد و این کار از طریق رفتارهای پیشین خودِ مشتری انجام می‌شود.
همچنین یکی از قابلیت‌های مهم دیگر هوش مصنوعی، امر بازاریابی و فروش است، لیکن باز هم نمی‌تواند به طور کامل جایگزین انسان شود.

به طور خلاصه بشر به دلیل عواطف و احساساتی دارد به هیچ وجه نباید نگران باشد که هوش مصنوعی جای آن را بگیرد، زیرا بسیاری از کارها بر اساس عواطف و احساسات صورت می‌گیرد.
 


کد مطلب: 49089

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49089/نحوه-تأثیر-خلاقیت-انسان-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir