کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروشگاه اپل آمازون، امنیت اندروید را به خطر انداخته است

9 خرداد 1396 ساعت 10:25

ایتنا - اگر از هر یک از کاشناسان امنیت مجازی بپرسید، حتماً به شما خواهد گفت استفاده از منابع نامعلوم بر روی تلفن همراه یا تبلت، یکی از بدترین کارهایی است که امنیت گوشی شما را به خطر می‌اندازد.




هرچند که استفاده از منابع ناشناس و مجهول بر روی گوشی، امنیت گوشی را به خطر می‌اندازد و از نظر کارشناسان نیز استفاده از این برنامه‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، با این حال، چندین سال است که آمازون از کاربران خود می‌خواهد که دقیقاً همین کار را انجام دهند و مشکل اصلی نیز از همین‌جا آغاز می‌شود.
آمازون در واقع از مشتریان خود می‌خواهد که اپلیکیشنی را روی تلفن همراه خود نصب کنند که توسط فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی بررسی و ارزیابی نشده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، با باز کردن درب گوشی اندروید یا تبلت خود به روی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خارج از حوزه حفاظتی گوگل، قطعاً باعث خواهد شد که دستگاه شما در برابر بدافزارها، آسیب‌پذیرتر شود. این حرف یک راز نیست بلکه یک هشدار است و شرکت‌ها و افراد زیادی نسبت به این نوع از خطرات هشدار داده‌اند.



از سویی دیگر، وقتی از سخنگوی آمازون خواسته شد که به سؤالی در این زمینه پاسخ دهد، وی اظهار داشت که میلیون‌ها نسخه از اپلیکیشن آندرگراند که مربوط به شرکت آمازون است، روی گوشی‌های اندروید نصب شده است.
البته بخشی از این موضوع به این خاطر است که دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌های خود آمازون مانند آمازون پرایم ویدئو، صرفاً از طریق نصب آندرگراند ممکن است.

سخنگوی آمازون در ادامه سخنان خود افزود: «مشتریان باید مراقب باشند که محتوای خود را از منابع مورد اعتماد مانند آمازون دانلود نمایند.»
وی افزود: «اما مشکل فروشگاه اپلیکیشن آمازون نیست، بلکه حفره‌های امنیتی حاصل از آن است که بعد از نصب، گرفتار آنها می‌شوید. ما با چندین پژوهشگر شاخص در حوزه امنیت صحبت کردیم و تمامی آنها موافق بودند که استفاده از منابع ناشناس، امنیت را به خطر می‌اندازد.»

به نظر کارشناسان، بهترین راه برای در امان ماندن از مشکلات امنیتی حاصل از این اپلیکیشن‌ها، حذف آنها از تبلت یا گوشی هوشمند است. در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که گرفتار بدافزارها نشوید.
 


کد مطلب: 49079

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49079/فروشگاه-اپل-آمازون-امنیت-اندروید-خطر-انداخته

ايتنا
  https://www.itna.ir