۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

گوگل، یک برنامه سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است

ایتنا- بنابر گزارش منابع مختلف، گوگل برنامه جدیدی راه اندازی کرده است و طبق این برنامه، از سرمایه گذاری‌های نویدبخش هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.
گوگل، یک برنامه سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است


بنابر گزارش‌هایی که از منابع مختلف دریافت شده است، شرکت گوگل به تازگی برنامه جدیدی را اجرا کرده است و از سرمایه‌گذاری‌های نویدبخش هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. به همین منظور، تمهیدات لازم این طرح ارزیابی شده است و خدمات مختلفی از جمله آموزش و فضای کاری ارائه می‌دهد.
مطابق جزئیات منتشر شده، آینده‌دارترین کسب و کارهای نوپا می‌توانند از یک تا ده میلیون دلار، سرمایه‌های جدیدی را از این طرح جدید و سرمایه‌گذاری گوگل دریافت کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این طرح جدید با تصاحب شرکت کگل که اخیراً در اختیار گوگل قرار گرفت نیز در ارتباط است. کگل، یک کسب و کار نوپا در زمینه علم داده است که رقابت‌هایی را برگزار می‌کند که در این رقابت‌ها، دانشمندان علوم داده چالش‌هایی که توسط سایر شرکت‌ها ارائه شده است را حل می‌کنند.

اخیراً در کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان شرکت گوگل (گوگل آی/اُ)، از یک سری طرح‌های جدید در زمینه هوش مصنوعی رونمایی شد که از جمله آنها می‌توان به واحد پردازش تنسور نسل دوم اشاره کرد.
از این واحد برای پردازش هوش مصنوعی در فضای ابری استفاده می‌شود. گوگل برای مردمی سازی و دمکراتیزه کردن این طرح، اخیراً «تنسورفلو ریسرچ کلود» را معرفی کرده است.


مطابق اخبار، «تنسورفلو ریسرچ کلود»، یک سرویس رایانش هوش مصنوعی رایگان برای پژوهشگران برتر و سازمان‌هایی نظیر دانشکده پزشکی هاروارد می‌باشد. افراد و سازمان‌هایی که تمایل دارند نتایج پژوهش‌ها و اقدامات خود را در یک محیط متن باز به اشتراک بگذارند، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

این سرویس، البته فقط یکی از خدماتی است که در زمینه هوش مصنوعی اجرا شده و کمک زیادی به افراد مختلف کرده است.
از نمونه‌های دیگر این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به مؤسسه کانادایی وکتور اشاره کرد که گوگل پنج میلیون دلار در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کرد.

جفری هینتون، از مهندسین گوگل و مشاورین موسسه وکتور، در پستی وبلاگی توضیح داد که این سرمایه‌گذاری، گام دیگری در تلاش گوگل برای توسعه حوزه هوش مصنوعی است.

از این دست مثال‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی بسیار است.
 
کد مطلب: 49074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام