۰
plusresetminus
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

چالش دنیای نرم‌افزار: باج‌افزار و عصر ناامنی

ایتنا- با اینکه قرار است با توسعه نرم‌افزارها، پیشرفت حاصل شود، لیکن متأسفانه همیشه به طریقی موجب تهدید کاربران شده است. در این میان، نکته‌ای که باید بدان توجه کرد، این است که همواره باید خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده نمود.
چالش دنیای نرم‌افزار: باج‌افزار و عصر ناامنی


باور اینکه هنوز حفره‌های امنیتی در نرم‌افزارها وجود دارد و عمر برخی از این حفره‌ها به چندین سال می‌رسد، برای بسیاری از افراد مشکل به نظر می‌رسد.
اکثر مردم و حتی سازمان‌ها ممکن است انتظار تهدیدات و حفره‌های امنیتی موجود در نرم‌افزارها را بپذیرند، لیکن اکنون دیگر زمان آن رسیده است که این اشکالات، مشخص و مرتفع گردد. اما بی‌نظمی و هرج و مرجی که اخیراً به وسیله باج‌افزار "واناکرای" ایجاد شد، نشان داد که هنوز این حفره‌های امنیتی وجود دارند و بسیاری از آنها برطرف نشده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، در این هرج و مرج حاصل از فعالیت باج‌افزار، دیدیم که تأمین امنیت مناسب‌ترین نرم‌افزارها نیز بسیار مشکل و پیچیده است. در جهانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از مسائل با استفاده از نرم‌افزارها برطرف می‌شود، با این وجود تأمین امنیت کامل آنها غیرممکن است و می‌توان گفت که شاید تا همیشه این اتفاق بیفتد.


این موضوع بدین خاطر است که به ندرت پیش می‌آید که نرم‌افزارها به صورت مجزا نوشته شوند و در اغلب مواقع، توسعه دهندگان از کدهایی استفاده می‌کنند که در گذشته توسط دیگران نوشته شده است.
در حقیقت زمانی که این کدها نوشته می‌شوند، توسعه دهنده، قصد دارد که کد را به گونه‌ای بنویسد که بعدها بتواند بازگردد و آن را اصلاح نماید، لیکن هیچ‌گاه هیچ‌کس آن‌قدر وقت ندارد که این اشکالات را برطرف نماید و اولویت‌های کسب و کار، صرفاً بر اساس تغییر در روش‌های کدنویسی تغییر می‌کند.

در اغلب مواقع، به جای اینکه به بهتر شدن و کمال یک نرم‌افزار فکر شود، صرفاً توسعه نرم‌افزار مدنظر قرار می‌گیرد. دیگر نمی‌توان گفت که ابتدا اجازه دهیم نرم‌افزار در بازار عرضه شود و سپس اشکالات آن را برطرف نماییم، چون ممکن است یک هکر سریع‌تر از ما عمل کند و اعتبار ما را زیر سؤال ببرد.

نتیجه اینکه شرکت‌ها و توسعه‌دهنگان باید بیش از هر چیز، به تأمین امنیت نرم‌افزار فکر کنند و به همین دلیل، می‌بایست از شرکت‌هایی که این مورد را در اولویت خود قرار می‌دهند، قدردانی شود.
 
کد مطلب: 49052
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام