۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰

انتشار مستند فنی راهنمای امداد برای رایانه‌های آلوده به باج افزار جدید

ایتنا- باج‌افزار wannacrypt‌ این‌روزها به‌شدت در حال شیوع است.
انتشار مستند فنی راهنمای امداد برای رایانه‌های آلوده به باج افزار جدید


باتوجه به آلوده شدن تعدادی از رایانه های کشور به باج افزار WannaCrypt و راهنماها و راه حل های منتشر شده در سایتهای مختلف مبنی بر امکان بازیابی داده‌های رمز شده توسط باج افزارها، مرکز ماهر اعلام کرد ضمن انجام بررسی‌های فنی و دقیق، مستند کاملی را در این خصوص منتشر کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مرکز ماهر طی اطلاعیه‌ای توصیه هایی را ارایه کرد: کاربران می‌توانند برای دریافت متن کامل مستندات به پایگاه اطلاع رسانی مرکز ماهر به آدرس https://certcc.ir/ مراجعه کنند.

همچنین، مرکز ماهر، باتوجه به شیوع حملات مختلف سایبری با سوء استفاده از آسیب پذیریهای پروتکل SMB نظیر باج افزار WannaCrypt و سایر حملات مشابه مطرح شده در رسانه‌های کشور، اقدام به بررسی سامانه های قربانی در این حوزه و شناسایی سیستم‌های متعدد آسیب‌پذیر در این خصوص کرده و اطلاعات مربوط به آسیب پذیری های رصد شده مستقیما به اطلاع مالکین سامانه ها در سطح کشور رسیده است.

هفته گذشته، باج افزاری تحت عنوان wannacrypt‌ با قابلیت خود انتشاری در شبکه کشورها شیوع یافت و براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده بود و به تعدادی از سیستم های رایانه ای آسیب وارد کرد.

با اقدام‌های صورت گرفته و افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده، روند شیوع آن با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بوده که بیانگر رعایت توصیه های ارایه شده از سوی مرکز ماهر توسط دستگا ها و کاربران کشورمان و اقدام های پیشگیرانه در سطح شبکه زیرساخت ارتباطی کشور بوده است.
کد مطلب: 49047
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام