کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عدم رفع نقص خطرناک اندروید توسط گوگل پس از چند ماه

خبرگزاری فارس , 23 ارديبهشت 1396 ساعت 8:29

ایتنا - گوگل می‌گوید مشکل امنیتی اندروید را در زمان عرضه نسخه بعدی اندروید برطرف می‌کند و فعلا برنامه‌ای برای عرضه وصله نرم‌افزاری و به‌روزرسان ندارد.




گوگل علی‌رغم اطلاع از وجود یک نقص امنیتی خطرناک در سیستم عامل اندروید از چند ماه قبل هنوز برای برطرف کردن آن اقدامی نکرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، مهاجمان و هکرها با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری یاد شده می‌توانند به گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران حمله کرده و بدافزارهای مخربی را بر روی آنها نصب کنند.

گوگل می‌گوید این مشکل را در زمان عرضه نسخه بعدی اندروید برطرف می‌کند و فعلا برنامه‌ای برای عرضه وصله نرم‌افزاری و به‌روزرسان ندارد. این در حالی است که محققان می‌گویند از این طریق می‌توان انواع حملات بدافزاری را بر ضد کاربران انجام داد و باج‌افزار و بدافزارهای بانکی را برای سرقت اطلاعات افراد طراحی نمود. همچنین با سوءاستفاده از مشکل مذکور انتشار تبلیغات ناخواسته برای آزار و اذیت کاربران ممکن است.

نسخه بعدی اندروید که مشکل مذکور در آن برطرف خواهد شد، Android O است و با توجه به اینکه امکان مهاجرت به این سیستم‌عامل تازه برای همه کاربران اندروید ممکن نیست، مشکل به طور اساسی برطرف نخواهد شد.

به‌روزرسانی اندروید برای کاربران گوشی‌های قدیمی هوشمند ممکن نیست وسیاست‌های سخت‌گیرانه گوگل این کار را برای افرادی که گوشی‌های خود را از شرکت‌های مختلف گوشی‌سازی تهیه می‌کنند، دشوار می‌سازد.


کد مطلب: 48908

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48908/عدم-رفع-نقص-خطرناک-اندروید-توسط-گوگل-چند-ماه

ايتنا
  https://www.itna.ir