کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأثیرگذاری یادگیری ماشینی بر بهره‌وری انسان

19 ارديبهشت 1396 ساعت 16:10

ایتنا- اگر در کل دنیا یک کلمه باشد که بتوان با آن عملکرد یک شرکت را توصیف کرد، حتما آن کلمه باید «مفید و سازنده» باشد؛ یعنی باید هر شرکتی نهایت تلاش خود را برای داشتن بیشترین بهره وری بکند.




بهره‌وری، یکی از معیارهایی است که بر معیارهای سنجش کسب و کار مانند موفقیت، بازده و سود، تأثیر می‌گذارد. اخیراً فناوری هوش مصنوعی به جمله عواملی پیوسته است که مشتری را جلب می‌کند و چون ماشین‌های خستگی ناپذیر را جایگزین کارکنان گران قیمت نموده است، شاهد افزایش بهره‌وری در شرکت‌هایی هستیم که از این فناوری نوین استفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، یکی از نمونه‌هایی که اخیراً توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، این واقعیت بود که گاه یک پدیده ساده،‌می‌تواند جایگزین هزاران و حتی میلیون‌ها وسیله سنتی گردد و بهره‌وری را نیز بشدت افزایش دهد.
اخیرا هوش مصنوعی خیلی از شرکت‌های بزرگ را نیز به سمت خود کشیده است. ماشین‌ها مدت‌ها قبل جایگزین انسان شدند و توانستند به تصمیم گیری هوشمند کمک کنند و بهره وری شرکت‌ها را بالا ببرند.

فناوری مذکور، «تشدید هوش» نامیده شده و به دلیل تأثیر حتمی و گسترده آن در عرصه‌های مختلف، شایسته نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری می‌باشد. یادگیری ماشینی یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند تأثیری عمیق و گسترده بر کسب و کار افراد بگذارد و به شیوه‌های مختلف، آن را تغییر دهد.
یکی از مسائلی که باید به دقت به آن توجه شود، مسئله افزایش بهره وری از طریق یادگیری ماشینی است.


یکی از مثال‌های عملی بهره‌برداری از هوش ماشینی برای تقویت انسان‌ها در عرصه‌های مختلف و به ویژه کسب و کار روزانه، جمع‌آوری اطلاعات گسترده از انواع و اقسام منابع و سپس بکارگیری فناوری‌های تشدید هوش مانند پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی و تطبیق خودکار آنها با اطلاعات مربوط به آن است.

این سخن بدین معناست که به عنوان مثال، اطلاعات را از شرکت سیلزفورس، دراپ باکس، ایمیل، آفیس 365، وُرک دِی و سایر اپلیکیشن‌ها گردآوری نموده و سپس آنها را در یک سبک پازل مانند قرار دهیم تا فرد به جای اینکه بخواهد تک تک اطلاعات را جداگانه بررسی کند، همه اطلاعات را به صورت یک‌جا در اختیار داشته باشد.
 


کد مطلب: 48886

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48886/تأثیرگذاری-یادگیری-ماشینی-بهره-وری-انسان

ايتنا
  https://www.itna.ir