۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷

بیش از 5% نیروی کار فیس‌بوک با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سر و کار دارد

ایتنا- دو بخش از اطلاعاتی که از منابع فیس‌بوک به دست ما رسیده است، باعث به وجود آمدن یک بینش جدید نسبت به تقسیم کار در این غول رسانه‌های اجتماعی شده است.
بیش از 5% نیروی کار فیس‌بوک با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سر و کار دارد


فناوری واقعیت مجازی که اصطلاحاً با عنوان"VR" شناخته شده است، محیطی را برای کاربر شبیه‌سازی می‌کند که در دنیای واقعیت وجود ندارد. در واقع کاربر با کمک یک هدست یا یک سخت ‌افزار می‌تواند خود را در محیطی ببیند که در واقعیت وجود ندارد، لیکن کاملاً حس واقعی را به او القاء می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، فناوری واقعیت افزوده با واقعیت مجازی تفاوت بسیار و البته تکنولوژی پیچیده‌تری هم دارد. فناوری واقعیت افزوده به کاربر این امکان را می‌دهد تا در دنیای واقعی، دنیای مجازی را تجربه کند. بدین صورت که محتوای شبیه ‌سازی‌ شده به دنیای واقعی فرد افزوده می‌شود.

شرکت فیس‌بوک به تازگی گزارش سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد و در این گزارش، تصویری از نحوه رشد شرکت مورد بحث و میزان گستردگی و بزرگی آن ارائه نمود. همچنین اعلام کرد که نسبت به سال گذشته، در چه زمینه‌هایی و تا چه حد رشد داشته است.
فیس‌بوک به هیچ وجه در مورد سایز و اندازه تیم‌های شخصی اظهارنظر نکرده است.


گزارش‌ها حاکی از آن است که بالغ بر هزار کارمند در تیم واقعیت مجازی کار می‌کنند و این بدان معناست که بیش از 5.3 درصد از نیروی کار فیس‌بوک روی فناوری واقعیت ترکیبی کار می‌کنند.
بدین ترتیب می‌توان گفت که تعداد قابل توجهی از کاربران فیس‌بوک در زمینه این فناوری کار می‌کنند.

از دید کارشناسان، شرکت مزبور می‌کوشد تا بتواند عملکرد خوبی در این زمینه از خود ارائه دهد و یکی از بازیگران اصلی واقعیت مجازی و افزوده محسوب شود.

بر اساس آمار فیس‌بوک، حدود 800 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی هر ماه از بازی‌های موجود در آن استفاده می‌کنند. لذا توسعه دهندگان و برنامه نویسان به طراحی بازی‌های جدید و مبتنی بر واقعیت مجازی برای استفاده در فیس‌بوک علاقه‌مند شده‌اند و مشتاق هستند که هر روز خدمات بهتری در زمینه‌های مذکور در اختیار آنها قرار بگیرد.
 
کد مطلب: 48875
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام