۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹

تولید اسکنر سه بعدی برای اسکن کردن بدن با سرعت ۳۶ فریم در ثانیه

ایتنا- اسکن سه بعدی باکیفیت و لحظه به لحظه بدن افراد و اشیا یکی از نیازهای بسیاری از صنایع است و موسسه آلمانی فرانهوفر امیدوار است با دستاورد تازه‌اش این نیازها را برطرف کند.
تولید اسکنر سه بعدی برای اسکن کردن بدن با سرعت ۳۶ فریم در ثانیه


محققان به تازگی موفق به تولید اسکنری سه بعدی شده‌اند که قادر است در هر ثانیه ۳۶ بار افراد را با دقت بالا و به صورت سه بعدی اسکن کند و نتیجه را به صورت دیجیتالی بر روی نمایشگر نمایش دهد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دیجیتال ترندز، اختراع این اسکنر گامی بلند در دنیای پزشکی محسوب می شود و می‌تواند کاربردهای امنیتی گسترده‌ای نیز داشته باشد.

اسکن سه بعدی باکیفیت و لحظه به لحظه بدن افراد و اشیا یکی از نیازهای بسیاری از صنایع است و موسسه آلمانی فرانهوفر امیدوار است با دستاورد تازه اش این نیازها را برطرف کند. دقت هر یک از تصاویری که از این طریق تهیه می‌شوند هزار در هزار پیکسل است و به منظور جلوگیری از ایجاد ناراحتی حاصل از تشعشعات نوری از سیستم طیف بینی مادون قرمز NIR‌استفاده شده است.

این سیستم متشکل از دو دوربین مادون قرمز و یک دوربین برای نمایش اطلاعات در قالب رنگ ‌های مختلف و یک پروژکتور NIR است. پخش تصاویر سه بعدی اسکن شده از طریق این سیستم بدون قطع و پرش و به صورت مداوم صورت می‌گیرد.

سیستم یاد شده برخلاف بسیاری از سیستم‌های مشابه از لیزر استفاده نمی‌کند و در آن از الگوهای نامرئی مادون قرمز به منظور اسکن کردن اشیا و افراد استفاده شده است. این سیستم در حال تکمیل است و زمان عرضه آن به بازار مشخص نیست.
کد مطلب: 48866
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام