کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز حمله هکرها به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

خبرگزاری فارس , 16 ارديبهشت 1396 ساعت 13:07

ایتنا - در حالی که تنها دو روز تا برگزاری این انتخابات باقیست، نزدیک به ۹ گیگابایت اطلاعات هک شده مربوط به یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اینترنت منتشر شده است.




دخالت هکرها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه چند روز قبل از برگزاری این انتخابات آغاز شده و نگرانی‌هایی را در این کشور به وجود آورده است.


به گزارش ایتنا از فارس، در حالی که دو روز تا برگزاری این انتخابات باقیست، نزدیک به ۹ گیگابایت اطلاعات هک شده مربوط به امانوئل مکرون یکی از دو نامزد این انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اینترنت منتشر شده است.

این اطلاعات حاوی جزییات ایمیل‌های شخصی و کاری وی و همین‌طور برخی اسناد مالی مربوط به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. گفته می‌شود بخشی از اطلاعات موجود در این اسناد هم جعلی است و با هدف تاثیرگذاری منفی بر اذهان رای‌دهندگان در فضای مجازی منتشر شده است.

ستاد انتخاباتی مکرون با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه، وی را قربانی حملات هکری انبوه و سازمان‌دهی شده دانست و هشدار داد این حملات از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگر امکانات موجود در فضای مجازی در حال گسترش است.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به این رویداد اعلام کرد که رسانه‌ها باید در مورد انتشار جزییات این اسناد دقت کنند و این کار ممکن است منجر به طرح اتهامات قضایی و پیگرد موضوع در دادگاه شود.

کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه انتشار این اطلاعات در فاصله کوتاهی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رخ داده بعید است از این طریق بتوان به طور جدی افکار عمومی را در فرانسه تحت تاثیر قرار داد. بر اساس نظرسنجی‌های موجود مکرون از لوپن تندرو بیش از ۲۰ درصد پیش است.


کد مطلب: 48853

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48853/آغاز-حمله-هکرها-انتخابات-ریاست-جمهوری-فرانسه

ايتنا
  https://www.itna.ir