۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷

گوگل حملات خطرناک به خدمات اسناد خود را دفع کرد

ایتنا - تعداد کاربران فعال جیمیل (پست الکترونیک گوگل) در ماه به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد.
گوگل حملات خطرناک به خدمات اسناد خود را دفع کرد


گوگل می‌گوید مجموعه حملات خطرناک پیشینگ به خدمات اسناد خود - Google Docs - را در اوایل این هفته دفع کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک نیوزورلد، حملات یاد شده حدود یک میلیون کاربر جیمیل را هدف قرار داده است. گوگل می‌گوید با دفع این حمله کمتر از ۰.۱ درصد از کاربران جیمیل دچار مشکل شده‌اند. هکرها این بار تلاش کرده بودند از طریق خدمات اسناد گوگل به جیمیل نفوذ کنند. تعداد کاربران فعال جیمیل در ماه به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد.

گوگل می‌گوید در عرض یک ساعت ایمیل‌های پیشینگ ارسالی را شناسایی و جلوی تداوم ارسال آنها را گرفته است. این کار هم به طور خودکار و هم با استفاده از روش‌های دستی صورت گرفته است. گوگل از یک سو صفحات تقلبی و برنامه‌های کاربردی مورد استفاده هکرها را مسدود کرده و از سوی دیگر قابلیت مرور ایمن، سیستم امنیتی جیمیل و دیگر سیستم‌های مقابله با سواستفاده را به روز کرده است.

گوگل به کاربران خود اعلام کرده که برای درامان ماندن از این خطر نیاز به کار خاصی ندارند و تنها باید جلوی دسترسی برنامه‌های ثالث ناخواسته را به حساب کاربری خود در جی‌میل بگیرند. این شرکت در هفته گذشته یک قابلیت امنیتی ضدپیشینگ تازه را هم برای استفاده کاربران جیمیل به اندروید افزود تا به کاربران قبل از کلیک بر روی لینک‌های آلوده هشدار دهد.

کاربران بعد از مشاهده این پیام هشدار می‌توانند با مسئولیت خود به صفحه ارسالی رفته و محتوای آن را مشاهده کنند. اما بهتر است از وارد کردن اطلاعات خصوصی خودداری کنند.
کد مطلب: 48852
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام