۰
plusresetminus
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸

گزارش مایکروسافت از درآمدهای خود در سه ماهه نخست 2017

ایتنا- مایکروسافت به تازگی درآمدهای خود در سه ماهه ابتدایی سال 2017 را اعلام کرد که طبق این گزارش‌ها در برخی از بخش‌های این شرکت رشد و در برخی بخش‌ها شاهد افول و زوال هستیم.
گزارش مایکروسافت از درآمدهای خود در سه ماهه نخست 2017


شرکت مایکروسافت اخیراً گزارشی را منتشر کرده که مفاد آن مربوط به درآمدهای سه ماهه نخست سال 2017 میلادی است. در محتوای این گزارش آمده است که کل درآمدهای این شرکت مجموعاً 23.6 میلیارد دلار، درآمد خالص 5.7 میلیارد دلار و سود هر سهم 0.73 دلار بوده است.
مطابق آمار و ارقام این گزارش، درآمد و سود حاصل، هر دو نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد داشته‌اند، ضمن اینکه محصولات ابری و بخش آفیس نیز کمک شایانی به این رشد درآمد کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در بازه زمانی مشابه در سال 2016، شرکت مایکروسافت 22.1 میلیارد دلار درآمد، 5.0 میلیارد دلار درآمد خالص داشت، ضمن آن که سود هر سهم آن 0.62 بود و به گزارش امسال مایکروسافت دقیقاً برابر با همان چیزی بود که تحلیلگران انتظارش را می‌کشیدند و توانست نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته باشد.

گفتنی است که سهام این شرکت به طور عادی در معاملات 0.65 درصد افزایش یافت، اما در ساعات معاملاتی پس از بازار حدود 1 درصد با افت روبرو بود (احتمالاً به خاطر عملیات روی درآمد و مشکلات سرفیس). همچنین مایکروسافت اعلام کرد که در طول این سه ماهه 4.6 میلیارد دلار در قالب بازخرید سهام و سود سهام به سهامداران برگرداند.


ساتیا نادلا، مدیرعامل غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتایج ما در طی این سه ماهه نشان می‌دهد که مشتریانمان اعتماد زیادی روی بخش "مایکروسافت کلود" داشته‌اند. از کسب و کارهای بزرگ چندملیتی گرفته تا کسب و کارهای کوچک و متوسط و غیرانتفاعی سراسر دنیا، از پلتفرم‌های ابری مایکروسافت برای قدرت بخشیدن به تغییر و تحولات دیجیتال خود استفاده می‌کنند.»

شایان ذکر است طبق گزارش درآمدی مایکروسافت، Azur مایکروسافت 93% و سیستم عامل ویندوز 5% رشد داشته و از سوی دیگر، محصول سرفیس با 26% افت مواجه بوده است.
جای تعجب نیست که درآمد بخش سرفیس کاهش یافته است، چرا که مایکروسافت محصولات سری سرفیس پرو و سرفیس بوک را چندان ارتقاء نداده و همین مسئله سبب شده تا درآمد این بخش 26 درصد کاهش یابد و به 831 میلیون دلار برسد.
 
کد مطلب: 48771
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام