کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی کسب و کارهای نوپا و اثرگذار در زمینه هوش مصنوعی

9 ارديبهشت 1396 ساعت 19:55

ایتنا- انویدیا، کسب و کارهای نوپا در زمینه هوش مصنوعی را که می‌توانند آثار اجتماعی به همراه داشته باشند، شناسایی کرده است.




شرکت انویدیا در تلاش است تا بهترین کسب و کارهایی که در زمینه هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و آثار اجتماعی به همراه دارند را شناسایی کند. در این برنامه، بیش از 600 شرکت کننده و در سه دسته عمده انتخاب شد.
گفته می‌شود همه مواردی که به عنوان آثار اجتماعی ناشی از هوش مصنوعی انتخاب شدند، در حوزه پزشکی قرار دارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اخیراً میزبان یک رویداد بود. طی آن رویداد، هوانگ و جمعی از داوران به استدلال‌های چهارده کسب و کار نوپا در زمینه هوش مصنوعی در سه دسته عمده، گوش فرادادند.

شایان ذکر است که این کسب وکارها از میان 2000 شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی انتخاب شده بودند و برندگان این رقابت، 1.5 میلیون دلار جایزه می‌گرفتند و در دهم ماه مه به کنفرانس فناوری جی.پی.یو انویدیا دعوت می‌شدند.

جف هربست، معاون توسعه کسب و کار شرکت انویدیا، در یک مصاحبه اعلام کرد که این شرکت تصمیم دارد که به کسب و کارهایی که کارهای ارزشمندی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده‌اند، هدایای نفیسی اهدا نماید. در دسته شرکت‌هایی که پتانسیل اثرگذاری اجتماعی را دارند، انویدیا بیش از 100 شرکت کننده از بین 2000 کسب و کار هوش مصنوعی را انتخاب نموده است.
 


به گفته وی: ما استدلال‌ها و سخنان این شرکت‌ها در برابر داوران را شنیدیم. در پایان به برنده هر دسته، 375000 دلار و به رتبه دوم از هر دسته، 125000 دلار اهدا خواهد شد.

یکی از این کسب و کارها، جنتسیس بود. در ایالات متحده، هر ساله ده میلیون مورد از افرادی که وارد اتاق اورژانس می‌شوند، بیماری آنها درد قفسه سینه است و ای.آر هم به سختی تشخیص می‌دهد که این درد مربوط به قلب است و 75 درصد از موارد هم مشکل قلبی ندارند.

جنتسیس با استفاده از یادگیری عمیق، حسگرها و فیزیک، امکان تشخیص صحیح درد قفسه سینه را فراهم کرده است. لونیت، یکی دیگر از این کسب و کارهاست که در حال توسعه یک نرم‌افزار یادگیری عمیق برای تشخیص پزشکی شرایطی است که پی بردن به آنها مشکل است. یک نمونه مناسب برای این شرایط سرطان سینه است.

     در این باره بیشتر بخوانید:
     - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟



     

 


کد مطلب: 48748

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48748/شناسایی-کسب-کارهای-نوپا-اثرگذار-زمینه-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir