ایتنا- یک مجموعه از عملیات پیچیده، عرضه کنندگان را به تولیدکنندگان و سپس آنها را به عمده فروشها و در نهایت عمده فروشها را به خرده فروشها متصل میکند و سرانجام محصول در اختیار مشتری قرار میگیرد.
تأثیر هوش مصنوعی بر لجستیک زنجیره تأمین
4 ارديبهشت 1396 ساعت 13:57
ایتنا- یک مجموعه از عملیات پیچیده، عرضه کنندگان را به تولیدکنندگان و سپس آنها را به عمده فروشها و در نهایت عمده فروشها را به خرده فروشها متصل میکند و سرانجام محصول در اختیار مشتری قرار میگیرد.
هوش مصنوعی کلیه خدماتی که در سراسر جهان عرضه میگردد را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر خود قرار داده است. یک سری عملیات پیچیده انجام میشود تا محصول به دست مصرف کننده نهایی برسد. نظارت بر این فرآیند، مدیریت زنجیره تأمین نامیده میشود. لجستیک، بخشی از این مدیریت است که نقل و انتقال کالاها را انجام میدهد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، غولهای تجارت الکترونیک مانند شرکت آمازون در لجستیک تبحر خاصی داشته و بزرگان کالاهای بستهبندی شده مانند اونیلور، کلیه خدمات مدیریت زنجیره تأمین را بر عهده دارند.
در حال حاضر لجستیک و شرکتهای زنجیره تأمین در حال سرمایهگذاری روی راه حلهای هوش مصنوعی هستند تا از این طریق بتوانند خود را در بازار بیشتر نشان دهند.
شرکتهای کوچک و بزرگ دارند به سمت نوآوریهای مبتنی بر یادگیری ماشین و رباتیک حرکت میکنند. وجود مشکل در لجستیک، کل زنجیره تأمین را از بین میبرد و به همین خاطر هم شرکتها به طور مرتب به دنبال مدیریت موجودی، پیشبینی قیمت گذاری و سادهسازی عملیات هستند.
کد مطلب: 48742
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48742/تأثیر-هوش-مصنوعی-لجستیک-زنجیره-تأمین