۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۳

فیبر نوری به منازل می‌رسد

ایتنا- با اجرای پروژه «فیبر نوری به منازل»، به جای کابل مسی، فیبر نوری به کاربران خانگی، ادارات و موسسات ارائه می‌شود.
فیبر نوری به منازل می‌رسد


پروژه فاز اول اتصال فیبر نوری به منازل با عنوان "تانوما" که افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی را همراه خواهد داشت و در سال‌های اخیر مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفته است، توسط شرکت مخبرات ایران افتتاح خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ‌ شرکت مخابرات ایران روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه، فعالیت‌های فیبر نوری و طرح تانوما (تارهای نوری مخابرات ایران) را افتتاح می‌کند. طرح اتصال فیبر نوری به منازل مشترکین (FTTH) از سال گذشته به صورت جدی جزو کارهای استان‌ها قرار گرفت و فاز اول آن از نظر زیرساخت و تحویل فیبر به تعدادی از مشترکین به پایان رسیده است. در حال حاضر نیز مخابرات طرح فیبر تا منازل را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای پروژه «فیبر نوری به منازل»، به جای کابل مسی، فیبر نوری به کاربران خانگی، ادارات و موسسات ارائه می‌شود. طرح اتصال فیبر نوری که سرعت ارتباط را در حد چشمگیری افزایش می‌دهد، در کشورهای مختلف دنیا انجام شده است. اما جایگزینی فیبرنوری به جای کابل مسی زمانی مقرون به صرفه خواهد بود که محتوای دیجیتال بسیار زیادی برروی شبکه‌ها تعریف شود و کاربران نیاز به داشتن سرعت بالا را احساس کنند.

اتصالات پهن باند فیبر به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH ، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است. این سیستم‌ها که براساس نور هستند، توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، داده و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند. این فناوری به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری‌هایی نسبت به فناوری‌های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت‌تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج‌های پیچیده رسانا و خطوط DSL از جمله آنها است.

بسیاری از محققان و آگاهان این عرصه معتقد هستند که شرکت‌های بزرگ و قدیمی مخابراتی چنانچه بتوانند زیرساخت‌های خود را به‌روز کنند، می‌توانند از طریق اجاره زیرساخت‌ها کسب درآمد کنند. آنچه از این پس مخابرات را درگیر خواهد کرد یافتن مشتریان جدید برای این محصول است. بنابراین در این تاریخ مکان‌های فیبرگذاری‌شده روی نقشه‌های استان‌ها مشخص خواهد شد و باید در انتظار چگونگی اقبال مشتریان مخابراتی به این طرح بود.
کد مطلب: 48723
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینترنت در ایران فنی نیست. امنیتی است. اینترنت را عمدا کند و گران و پر از اختلال نگه میدارند. بارها هم اعلام کردند که تا شبکه میلی اطلاعات اماده به کار نشه مایل نیستند دسترسی به اینترنت پر سرعت در ایران گسترش پیدا کنه.
feedback
توی یک زیرساخت عالی با کابل مسی بیشتر از 12-24 مگابیت بر ثانیه (کابل تک و دوتایی) نمیشه ارائه داد در حالت تئوری و در بهترین شرایط
زیر ساخت های ایران خیلی قدیمی هست و در حال تعویض هستند، این پروژه هم نشانه خوبی هست
یعنی اگر فیبرنوری گسترش پیدا کنه با اون تکنولوژی دیگه نیاز به سرمایه گذاری برای زیرساخت ها نیست یک بار برای همیشه
پس در سال های آینده مدام باید کاهش قیمت و افزایش سرعت رو شاهد باشیم و البته حذف محدودیت حجمی
این مسائل امنیتی که تو ذهن شما هست با همین اینترنت هم قابل اجراست پس خیلی ربطی نداره واقعا! مشکل زیرساخت ها و رقابت بازار هست، دیدید که با ورود ایرانسل چه اتفاقی برای اپراتورهای موبایل افتاد، این اسمش رقابت هست
feedback
عزیز شبکه ملی اطلاعات همین الان هم هست، سرعت سایت های داخلی خیلی بیشتر از خارجی هست، پینگ هم خیلی کمتر هست
اصولا شبکه ملی اطلاعات در تمام کشورها هست، اما فقط در ایران اون رو دارن از اینترنت جدا میکنن که همین مشکل ساز هست
به هر حال ما کشوری مثل اتریش نیستیم که دشمن نداشته باشیم، باید مراقب باشیم
feedback
تنها اطلاعات موجود اینه که من با هر شماره ای تست کردم امکان ارائه نداشت تو اهواز
کمی که جستجو کردم دیدم مخابرات اصفهان خیلی وقته فیبرنوری ارائه میده با نام یوتا اونم فقط تو دوتا خیابون و نه بیشتر حالا شهرستان ها فکر کنم کلا تو یک کوچه باشه!
feedback
خوب الان مخابرات فیبرنوری که آورده (FTTH) قیمت یکی از بسته هاش 100 گیگابایت 110 هزار تومان هست، هر گیگ که بخوای بخری هم 1200 تومان هست، تلفن رایگان توی همین بسته هست به علاوه هر ماه یک هفته کامل اینترنت رایگان (نامحدود) یعنی 7 روز از 30 روز رو کاملا نامحدود هست مثل خارج
در ماه های بعد هم این 7 روز رو برای بسته های بیشتر اضافه می کنند و به علاوه روزهای رو مدام افزایش میدن تا محدودیت حجمی هم حذف بشه
امیدی به بهبود نیست، اما نا امید هم نیستیم، باید کمی صبر کرد ببینیم چه میشه
خودشون هم به این نتیجه رسیدن که دیگه نمیشه اینترنت رو اینجوری اداره کرد
یک زمانی رادیو و فاکس و ویدیو و ماهواره و ... هم ممنوع بود اما الان دیگه بهش فکر میکنی میخندی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام