کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابداع ابزاری برای افزودن هوش مصنوعی به گوشی و رایانه‌های عادی

خبرگزاری مهر , 30 فروردين 1396 ساعت 12:32

ایتنا-با ابداع ابزاری موسوم به Caffe2 می‌توان هوش مصنوعی و توان یادگیری را به گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های عادی اضافه کرد تا آنها به طور خودکار محتوای عکس‌ها و ویدئوها را شناسایی کنند.




این تحولی بسیار مهم در عرصه استفاده از هوش مصنوعی محسوب می‌شود. زیرا این فناوری تا به حال یک فناوری خاص و گران قیمت محسوب می‌شد و افزودن آن به ابزار الکترونیک عادی یک چالش قابل توجه بود.


به گزارش ایتنا از مهر، می توان از Caffe2 برای برنامه ریزی قابلیت های هوش مصنوعی در گوشی‌ها و تبلت‌ها استفاده کرد تا به عنوان مثال توانایی‌ها و امکانات دستیارهای صوتی گوشی‌ها افزایش یابد.

Caffe2 که توسط فیس بوک ابداع شده یک برنامه هوش مصنوعی نیست، بلکه ابزاری است که برنامه ریزی کاربرد هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند را تسهیل می‌کند.

سهولت استفاده از طریق نگارش چند خط کد از جمله مزایای Caffe2 محسوب می‌شود.

کارشناسان امیدوارند با استفاده از Caffe2 در آینده گوشی‌هایی با امکانات خارق العاده مانند شناسایی دقیق چهره افراد، قابلیت پردازش شبکه های عصبی، توانایی خودآموزی بدون نیاز به انسان و ... عرضه شوند.

Caffe2 با سخت افزارهای فعلی گوشی های هوشمند سازگاری دارد و می تواند عملکرد سخت افزارهای موجود در تلفن های همراه را بهینه سازی کند. استفاده از Caffe2 برای طراحی بات‌های گپ و گفتگو هم ممکن است.


کد مطلب: 48689

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48689/ابداع-ابزاری-افزودن-هوش-مصنوعی-گوشی-رایانه-های-عادی

ايتنا
  https://www.itna.ir