۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷

همراه با ربات‌ها در محل کار

ایتنا- رباتیک، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برداشته است و بیشتر شرکت‌ها، ربات‌ها را به نیروی کار خود افزوده‌اند. از این رو مدیران آی.تی باید خود را برای تغییراتی که در سازمان‌ها به وجود می‌آید، آماده کنند.
همراه با ربات‌ها در محل کار


هر پدیده جدیدی که وارد یک سازمان می‌شود، مزایا و معایبی را همراه با خود به درون سازمان می‌آورد. یکی از این محصولات جدید، فناوری رباتیک سازمانی است. ربات‌ها موفق شده‌اند که خود را در بین نیروی کار سازمان‌ها جای دهند و کارها را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند.
شایان ذکر است که در کنار این سرعت و دقت بالا، مسائل و معایب دیگری نیز به وجود می‌آید و مدیران آی.تی باید خود را برای مواجهه با مسائل مذکور آماده نمایند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفوورلد، دن اولدز، یکی از تحلیلگران اوریون‌ایکس گفت: «به احتمال زیاد، ربات در دهه بعد، وارد تمام کسب و کارها می‌شود. تصور من این است که به نقطه عطفی نزدیک می‎‌شویم، چرا که تمام کسب و کارها به دنبال آن هستند که ربات‌ها و رباتیک را وارد عملیات خود کنند. ربات‌ها قادر به انجام تمام امور از تولید تا بردن غذا بر سر میز رستوران تا تمیز کردن، انجام کارهای روزمره و کشاورزی و کارهایی از این دست هستند.»

زمانی که ربات‌ها در خطوط مونتاژ و در انبارهای بزرگ کار می‌کردند، کارهایی سخت و طاقت‌فرسا مانند جابجایی درب اتوموبیل و جعبه‌های سنگین را به راحتی انجام می‌دانند و اکنون با پیشرفت‌هایی که در حوزه فناوری مانند هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر و قابلیت تحرک، اتفاق افتاده است، ربات‌ها می‌توانند نقش‌های جدیدی را در سازمان‌های مختلف بپذیرند.


به عنوان یک مثال و صد البته کاربردی، هم اکنون هتل الوفت در کوپرتینو کالیفرنیا، برای ارائه غذاهای مختصر و آیتم‌های کوچک به میهمانان در اتاق‌هایشان از پیشخدمت ربات استفاده می‌کند.
مثال‌های متنوع و زیادی برای خدمات ربات‌ها وجود دارد. واقعیت این است که انجام سریع و دقیق کارها توسط ربات‌ها باعث شده است که سازمان، استفاده از آن‎ها را به انسان ترجیح دهند.

در نتیجه این بررسی‌ها، باید اذعان کرد که ربات‌ها دیگر نه صرفا به عنوان یک جذابیت، بلکه بخشی از فرآیند فعالیت سازمانی به شمار می‌روند؛ و همچنین بکارگیری آنها در شرکت‌ها و سازمان‌ها، نه فقط یک امتیاز، بلکه یک ضرورت فزاینده محسوب می‌گردد.

در دهه آینده، رباتیک در صنایع مختلف نفوذ پیدا کرده و به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. رباتیک می‌تواند نقشی اساسی در بعضی از کسب و کارها داشته باشد. نه تنها سازمان‌ها بیشتر به سمت استفاده از ربات‌ها می روند، بلکه ربات‌ها هم روز به روز بهره بیشتری از هوش مصنوعی خواهند برد.
 
کد مطلب: 48665
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام