۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹

چگونه اتوماسیون بر خلاقیت تأثیر می‌گذارد؟

ایتنا- اتودرایو یکی از آزمایش‌های هوش مصنوعی گوگل است که امکان کار با پلتفرم‌ها را برای تمامی افراد و با صرف نظر از استعداد هنری آنها فراهم می‌کند و باعث می‌شود که افراد به سرعت بتوانند چیزی را خلق کنند.
چگونه اتوماسیون بر خلاقیت تأثیر می‌گذارد؟


"اتودراو"، یکی از آزمایش‌های هوش مصنوعی گوگل است که می‌تواند حدس بزند که کاربر قصد کشیدن چه چیزی را دارد و سپس به او پیشنهاد دهد که از بین تصاویری که پیش از این کشیده شده، یکی را انتخاب کند. در این برنامه، به کاربر گفته می‌شود: «نمی‌توانید آنچه دوست دارید را نقاشی کنید؟ اشکالی ندارد!» و این جمله ایده حاکم بر اتودراو است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، اتودراو یک ابزار فوق‌العاده سرگرم‌کننده و به شدت اعتیادآور است، لیکن آنچه که مشخص است این است که این ابزار، بیشتر از آنکه خلاقیت و توانایی شما در خلق آثار هنری را افزایش دهد، نمایشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی است.
به عبارت دیگر می‌توان گفت اتفاقی که در این برنامه می‌افتد، در واقع شبیه همان چیزی است که ما هنگام جست‌وجوی یک کلمه در گوگل مشاهده می‌کنیم.

در اتودراو فرقی نمی‌کند که کلمه دلفین را تایپ کنید یا اینکه یک دلفین بکشید، در هر صورت شکل پیشنهادی دلفین به شما ارائه می‌شود. البته این موضوع ممکن است موجب کسل‌کنندگی نسبی این برنامه شود و باعث گردد که گوگل نتواند آن طور که باید و شاید با این برنامه مانور دهد.


چند روز پس از آنکه گوگل نرم‌افزار اتودراو را به بازار عرضه نمود، اعلام کرد که چند پروژه دیگر نیز در راه است که اکنون پژوهشگران، تمامی توان و تمرکز خود را روی آنها گذاشته‌اند.
این پروژه‌ها بر این اساس کار می‌کنند که کامپیوترها بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی، طرح‌های ساده‌ای را تولید کنند. در واقع، پژوهشگران قصد دارند که یک شبکه عصبی بازگشتی را روی طرح‌هایی که مردم می‌کشند، پیاده‌سازی نمایند.

به نظر می‌رسد هم اکنون با انقلاب‌ جدیدی در صنعت روبرو هستیم که به آن "انقلاب صنعتی چهارم" اطلاق می‌شود و محتوای این انقلاب، مستقیماً با اتوماسیون در ارتباط است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2020، پنج میلیون شغل در اثر اتوماسیون از میان برود و جای خود را به مشاغلی در زمینه آی.تی و علوم داده بدهد.
 
کد مطلب: 48656
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام