۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

سهام توشیبا توسط اپل خریداری می‌شود؟

ایتنا- متخصصان احتمال می‌دهند شرکت اپل قصد دارد بخشی از سهام واحد تولید قطعات نیمه رسانای شرکت توشیبا را خریداری کند.
سهام توشیبا توسط اپل خریداری می‌شود؟



شرکت توشیبا در ماه ژانویه رسما اعلام کرد قصد دارد بخشی از کسب و کار تولید حافظه‌های فلش از جمله واحد SSD از بخش Storage & Electronic Device Solutions این شرکت را به یک خریدار ناشناس بفروشد.


در جهت اجرای این هدف احتمالا شرکت توشیبا ۲۰ درصد از سهام خود را در حوزه تولید حافظه‌های فلش با قیمتی بین ۱.۷۷تا ۲.۶۵ میلیارد دلار می‌فروشد و البته سهام عمده خود را حفظ خواهد کرد.

البته با توجه به رسوایی حسابداری ۱.۹ میلیارد دلاری توشیبا و خسارت هنگفت ناشی از خرید ناموفق یک نیروگاه هسته‌ای در آمریکا، در مورد توانایی این شرکت در پرداخت بدهی‌ها و تامین سرمایه لازم برای ادامه کار، تردید وجود دارد.

در اخباری مختلفی که به گوش می‌رسد خریداران بالقوه‌ توشیبا، از جمله شرکت اپل شناسایی شده‌اند. بر اساس این اخبار، شرکت اپل قصد دارد چند میلیارد دلار در کسب و کار تولید حافظه توشیبا سرمایه‌گذاری کند. این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، زیرا اپل از سال‌ها قبل تولید حافظه‌های خود را به شرکت‌های دیگر واسپاری کرده است و اگر قرار باشد اکنون در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کند، مناسب‌ترین گزینه کسب و کار تولید حافظه است.
به اعتقاد متخصصان فروش تمام یا بخشی از سهام کسب و کار تولید حافظه توسط توشیبا تاثیر چشمگیری در بازار حافظه‌های فلش نخواهد داشت.
کد مطلب: 48651
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام