کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش دیداری، بخشی کلیدی در استراتژی هوش مصنوعی

29 فروردين 1396 ساعت 12:25

ایتنا- برندها، هوش دیداری را به عنوان یک بخش کلیدی و مهم از استراتژی هوش مصنوعی می‌دانند و بر این باورند که هوش دیداری، تأثیر زیادی بر فرآیند بازاریابی می‌گذارد.




از زمانی که در سال 2012، شبکه‌های عصبی وارد دوران جدید خود شد، پژوهشگرانی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کردند، با یک دنیای وسیع و بزرگ و یک زمینه پربار برای مطالعه و نوآوری مواجه شدند.
این دوران جدید برای شرکت‌های فعال در این حوزه نیز بسیار مناسب بود و آنها نیز می‌توانستند با فعالیت در این زمینه، به پیشرفت و اعتلای خود کمک کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، یادگیری عمیق باعث پدیدآمدن شاهکارهای بسیار زیادی در زمینه بینایی ماشین‌ می‌شود. این شاهکارها می‌تواند شامل طبقه‌بندی موضوعات تصویری در برابر انسان و تولید صنایع هنری کاملاً جدید باشد. برندها، به این فناوری به عنوان یک دارایی تجاری نگاه می‌کنند.

"کلاریفای"، یک شرکت پیشرو در زمینه بینایی کامپیوتر با هوش دیداری مناسب است که اخیراً از این هوش برای تجزیه و تحلیل صدها عکس از تماشاگران در حین بازی بیسبال استفاده شده است.
این تجزیه و تحلیل برای واکنش تماشاگران به گرفتن توپ انجام می‌شد. برای انجام این کار، ابتدا نقشه‌های مربوط به جایگاه‌های مخصوص تماشاگران، به دقت بررسی شد تا جایگاه‌هایی که بیشترین احتمال را برای آمدن توپ و گرفتن آن دارند، مشخص شود.

 
اگر بخواهیم این مسئله را از دیدگاه کسب و کار بررسی کنیم، باید بیشتر تمرکز خود را روی قیمت‌گذاری طبقه‌ای بگذاریم.
چنانچه کلاً بخواهیم مسئله بینایی کامپیوتر را بیان کنیم، باید توجه کرد که یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آنها را بررسی می‌کند.

معمولاً این پردازش‌ها تصاویر تولید شده در دنیای واقعی را به عنوان ورودی دریافت، و سپس داده‌هایی عددی یا سمبلیک را به عنوان خروجی تولید می‌کنند و در مواردی نظیر شکل‌هایی از تصمیم‌گیری کاربرد دارند.

شایان ذکر است که شرکت‌های متعددی از قبیل گوگل، آی.بی.ام، سیلزفورس و مایکروسافت در زمینه هوش دیداری کار کرده‌اند و از این طریق، اهداف خود را دنبال نموده‌اند.
به عنوان یک مثال ملموس، کاربر با استفاده از گوگل کلود ویژن، می‌تواند به راحتی تصاویر ذخیره شده خود را ساماندهی نماید.
 


کد مطلب: 48650

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48650/هوش-دیداری-بخشی-کلیدی-استراتژی-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir