۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
فناوری در خدمت سلامت

پروژه سری اپل

ایتنا – منابع آگاه به تک‌کرانچ اعلام کرده‌اند که اپل سرگرم توسعه حسگرهای نوری است که برای سنجش میزان گلوکوز، بر پوست نور می‌تاباند.
پروژه سری اپل


شرکت اپل یک گروه ویژه را مأمور کرده تا روی توسعه فناوری حسگر گلوکوز برای بیماری دیابت کار کنند.


به گزارش ایتنا به نقل از CNBC، اپل به تازگی گروهی از پژوهشگران در حوزه مهندسی پزشکی را استخدام کرده تا روی یک پروژه محرمانه کار کنند.
گفته می‌شود هدف این گروه، پایش بیماران دیابتی است که از حسگرها استفاده می‌کنند.

بنا بر برآوردها، ۳۷۱ میلیون نفر در سطح جهان مبتلا به دیابت هستند و در طی چند سال گذشته، چندین شرکت در حوزه فناوری تلاش کرده تا برای کمک به چنین افرادی، راهکارهای بهتری ارائه نمایند.

ویرتا (Virta) نام یک شرکت تازه‌کار است که به بررسی دیابت نوع ۲ می‌پردازد و امید دارد با پایش رفتار بیماران، بتواند بیماران را درمان کند.
لیونگو هلث (Livongo Health) نیز شرکت نوپای دیگری است که به تازگی برای راه‌اندازی محصول پایش قند خون خود، ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه جذب کرده است.

شایان ذکر است که معمولاً بیماران، گلوکوز خود را با نمونه خون پایش می‌کنند و بنابراین عدم لزوم انجام این کار، می‌تواند برای آنها بسیار خوشحال‌کننده باشد.

در این میان، یکی از منابع آگاه به تک‌کرانچ اعلام کرده است که اپل سرگرم توسعه حسگرهای نوری است که برای سنجش میزان گلوکوز، بر پوست نور می‌تاباند.

گفتنی است که دیگران نیز قبلا کوشش کرده‌اند تا برای پرهیز از نمونه‌گیری، فناوری‌هایی توسعه دهند که البته کار دشواری بوده است.


شرکت علوم زیستی آلفابت با نام وریلی (Verily) نیز تلاش کرده تا با لنز تماسی هوشمند که از طریق چشم سطوح گلوکوز خون را اندازه‌گیری می‌کند، به این بیماری حمله کند؛ اما برخی از گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این پروژه سه‌ساله، هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته است.

اما بنابر این گزارش‌ها، پروژه اپل هم دست کم پنج سال عمر دارد و اکنون به جایی رسیده که آماده انجام معاینات است.

گفته می‌شود این گروه متشکل است از جانی سروجی (معاون فناوری‌های سخت‌افزاری اپل) و احتمالاً ۳۰ تن دیگر که اپل آنها را از حوزه‌های مهندسی پزشکی استخدام کرده است.
 
کد مطلب: 48649
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام