۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵

جاسوسی شرکت‌های فناوری از دانش‌آموزان آمریکایی

ایتنا - لپ‌تاپ‌ها،‌تبلت‌ها و فناوري‌هاي پوشيدني مي‌توانند اطلاعاتي مانند تاريخ تولد و جستجو‌هاي آنلاين هر دانش‌آموز را جمع‌آوري كنند.
جاسوسی شرکت‌های فناوری از دانش‌آموزان آمریکایی


گزارش جدید شرکت EFF نشان می‌دهد شرکت‌های فناوری با گرد‌آوری اطلاعات از هر دانش‌آموزی که از طریق فناوری‌های آموزشی به اینترنت متصل است، درحال جاسوسی از دانش‌آموزان هستند.


لپ‌تاپ‌ها،‌تبلت‌ها و فناوري‌هاي پوشيدني مي‌توانند اطلاعاتي مانند تاريخ تولد و جستجو‌هاي آنلاين هر دانش‌آموز را جمع‌آوري كنند.

شركت EFF با بررسي ۱۵۲ شركت ارائه خدمات فناوري كه درحال حاضر در كلاس‌هاي درس مورد استفاده قرار مي‌گيرند، دريافته‌است كه اين خدمات از هيچ رمز‌نگاري، سياست حفظ و اشتراك‌گذاري داده برخوردار نيست.

اين مركز با بررسي بيش از هزار نفر در سرتاسر آمريكا دريافته است كه والدين، معملان و خود دانش آموزان از وضعيت حريم خصوصي در مدارس ناراضي بوده و نسبت به اين وضعيت نگران هستند. اصلي‌ترين نگراني اين است كه والدين نمي‌دانند فرزندانشان از چه اپليكيشني استفاده مي‌كنند يا چه اطلاعاتي را جمع‌آوري مي‌كنند.

كاربران اينترنتي همواره به واسطه خبرهايي كه مي‌خوانند،‌ويديوهايي كه تماشا مي‌كنند و كالاهايي كه خريداري مي‌كنند تحت نظر هستند تا از اطلاعات آنها براي انجام تبليغات هدفگيري شده استفاده شود. والدين آمريكايي نگران اين موضوع هستند كه شركت‌هاي تبليغاتي ممكن است از ايميل، اطلاعات خصوصي و علاق فرزندانشان براي همين اهداف استفاده كنند.

براي مثال، از تجهيزات نظارت بر سلامت در مدارس استفاده مي‌شود تا فعاليت‌هاي جسماني و سبك زندگي دانش‌آموزان تحت كنترل باشد. شركت تندرستي آموزشي IHT با همكاري شركت آديداس فعاليت دانش‌آموزان را تحت نظر دارد. در سياست حريم خصوصي اين شركت عنوان شده كه اطلاعات گرد‌آوري شده در اين برنامه در اختيار شركت‌هاي واسط قرار خواهد گرفت و يا براي كمك به بازاريابي شركت IHT مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدارس در آمريكا براي محافظت از اطلاعات دانش‌آموزان خود اتكاي زيادي بر حريم خصوصي مبتني بر سياست‌گذاري دارند، و اگرچه بسياري از شركت‌هاي فناوري آموزشي سياست‌هايي دارند كه بر اساس آنها داده‌هاي دانش‌آموزان به فروش نمي‌رسد،‌اما تاريخ ثابت كرده تمامي اين سياست‌ها با شكست مواجه شده‌اند.

در سال ۲۰۱۴ اطلاعات و سابقه ۲۰ ميليون دانش‌آموز از كالج‌ها و سكوي برنامه‌ريز شغلي ConnecteEDU بدون هيچ اطلاع‌رساني به ديگر شركت‌ها فروخته شد. اگرچه قانون‌هاي فدرال زيادي براي ممانعت از فروش اطلاعات دانش‌آموزان وجود دارد، اما اين قوانين با فناوري تكامل نيافته‌اند.
کد مطلب: 48633
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام