۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰

هوش مصنوعی گوگل نقاشی می کشد

ایتنا- نقاشی‌های هوش مصنوعی گوگل با الهام از شبکه‌های عصبی مغز انسان ترسیم شده‌اند.
هوش مصنوعی گوگل نقاشی می کشد


برنامه هوش مصنوعی گوگل به چنان قابلیتی دست یافته که می‌تواند به طور خودکار نقاشی بکشد و از جمله تعدادی گربه برای استفاده در لوگوی این شرکت طراحی کرده است.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از دیجیتال ترندز، تا پیش از این فناوری هوش مصنوعی گوگل از قابلیت شناسایی اجسام و افراد در نقاشی‌ها و عکس‌ها و تمییز دادن و دسته بندی کردن آنها برخوردار بود، اما حالا می‌تواند خود برخی نقاشی‌های اولیه را ترسیم کند.

گوگل دو روز پیش برای اولین بار نقاشی‌های حاصل از فعالیت هوش مصنوعی گوگل را در دسترس همگان قرار داد. این نقاشی‌ها که طرح‌های RNN نام گرفته‌اند، با تقلید از شبکه‌های عصبی مغز انسان ترسیم شده‌اند.

مهم‌ترین مزیت این سیستم، توانایی طراحی مستقل هر نقاشی از ابتدا و به شیوه‌ای منحصر به فرد و بدون تقلید از طراحی های قبلی است. تا به حال از این فناوری هوش مصنوعی برای خلق بیش از ۷۰ هزار نقاشی استفاده شده و لذا گربه‌هایی که به این شیوه خلق شده اند بسیار با هم متفاوت هستند.

در آینده با ارتقای فناوری هوش مصنوعی یاد شده می‌توان نقاشی‌های ناتمام را تکمیل کرد و همین طور موجودات پیچیده‌تری را با جزییات بیشتر نقاشی کرد.
کد مطلب: 48617
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام