۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
هشدار:

مجرمان سایبری در کمین پرداخت‌های آنلاین مالیات هستند

ایتنا - مجرمان سایبری زمان خاصی را نمی‌شناسند و همیشه به دنبال راهی برای سرقت پول از قربانیان هستند.
مجرمان سایبری در کمین پرداخت‌های آنلاین مالیات هستند


در این موقع از سال، تعداد کلاهبرداری‌های مالیاتی به حداکثر مقدار خود می‌رسند، کلاهبرداران همیشه به دنبال هر فرصتی برای باج‌خواهی از قربانیان هستند و ممکن است کسب‌وکارهای کوچک در این بازخورد به فکر پرداخت‌های بالقوه بیفتند و این آخرین راه برای آن‌ها باشد.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، در حال حاضر بسیاری از کاربران هستند که پرداخت‌های مالیات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و مجرمان سایبری این فرصت را غنیمت می‌شمارند و با حمله‌های فیشینگ خود آنها را سورپرایز می‌کنند. IRS (سازمان دولتی مسئول اجرای قوانین مالیاتی و جمع‌آوری مالیات) افزایش ۴۰۰ درصدی حملات فیشینگ و بدافزارها را در طول فصل مالیاتی سال ۲۰۱۶ اعلام کرد و این احتمال را می‌دهد که امسال هم این رقم رشد کند.

متاسفانه مجرمان سایبری زمان خاصی را نمی‌شناسند و همیشه به دنبال راهی برای سرقت پول از قربانیان هستند، برای آن‌ها فرقی ندارد که قربانی یک کودک ۳ ساله است یا یک شخص ۷۰ ساله، یک کامپیوتر خانگی را هک کرده است یا یک شرکت بزرگ با هزاران سیستم و اطلاعت ارزشمند، آن‌ها فقط به دنبال پول هستند و شاید در این موضوع آگاهی حرف اول را بزند و بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

اگر بخواهیم به یک کلاهبرداری این چنینی نگاهی بیاندازیم، موارد زیر راه‌هایی هستند که مجرمان توسط آنها می‌توانند به سرقت پول بپردازند:

ایمیل‌های فیشینگ- این پیام‌ها تلاش می‌کنند تا نظر شما را برای دادن اطلاعات حساس خود جلب کنند. آن‌ها تظاهر می‌کنند که یک سازمان قانونی و رسمی ( به عنوان مثال IRS و ... ) هستند و از این طریق شما کاری را غیر از اینکه آن‌ها را باور کنید؛ نمی‌توانید انجام دهید.

تماس‌های تلفنی- مجرمان ساده سایبری تلاش می‌کنند تا از کاربران اطلاعات حساس را از طریق تماس تلفنی بگیرند. این اطلاعات می‌تواند در دو مورد دسترسی به حساب کاربری آن‌ها به صورت مستقیم و ارسال ایمیل‌های فیشینگ برای آن‌ها قابل استفاده باشد.

اپلیکیشن‌ها یک برنامه جعلی می‌تواند بدون اینکه کاربر متوجه کوچک‌ترین مشکل در عملکرد اپلیکیشن خود شود، به اطلاعات کاربر دسترسی یابد.

ما توصیه می‌کنیم برای مدیریت و امنیت در اداره امور مالیاتی خود در سال جدید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، توجه فرمایید.
بهتر است برای رسیدگی به کارهای مالیاتی خود به تنهایی زمان کافی را برای آن اختصاص دهید؛ تا با زمان کافی و به دور از عجله پروسه آن را با نهایت امنیت انجام دهید.
هرگز در مورد چگونگی باپرداخت مالیات با کسی مشورت نکنید، مگر اینکه آن یک مالیات حرفه‌ای باشد و شما به آن شخص اعتماد کامل داشته باشید. اگر که شک و شبه‌ای در مورد آن دارید ؛ بررسی مجدد آن واجب است.

هرگز تصور نکنید که یک سازمانی دولتی یا بانک‌ها به اطلاعات مالیاتی شما دسترسی دارند. آن ها به هیچ وجه اطلاعات جزئی از اظهارنامه‌های مالیاتی شما را ندارند. حتی اگر همه چیز کاملا مشروع و قانونی بنظر می‌رسد، ابتدا جزئیات ضروری را چک کنید و اگر مورد مشکوکی حس کردید، قبل از دادن ریز اطلاعات مالیاتی خود، با اداره مالیات تماس بگیرید و همه چیز را برای آن‌ها شرح دهید.

اگر از یک اپلیکیشن موبایل برای اظهار نامه‌های مالیاتی خود استفاده می‌کنید، قبل از اینکه کار خود را شروع کنید، از اتصال امن و امنیت اینترنت تلفن همراه خود مطمئن شوید. و البته باز هم تاکید می‌کنیم از مجوزهایی که توسط هر برنامه درخواست می‌شود، قبل از پذیرش آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
هرگز بر روی ضمیمه‌ها یا لینک‌هایی که در پیام‌هایی که مشکوک بنظر می‌رسند و از سوی افراد ناشناس ارسال شده اند؛ کلیک نکنید.

به منظور کاهش خطرات سایبری؛ به هیچ وجه جزئیات کارت اعتباری خود را در سایت‌های نا آشنا و مشکوک وارد نکنید. سایت‌های جعلی هم در نگاه اول کاملا شبیه سایت‌های قانونی و مشروع هستند. برای تشخیص آن‌ها از هم همیشه URL را چک کنید. نه فقط در این مورد بلکه در تمامی موارد، اتصالی که بین شما و سایت مورد نظر برقرار شده است را بررسی کنید، توجه داشته باشید که “https” در ابتدای آدرس بار قرار داده شده باشد.

یک راهکار امنیتی و قابل اعتماد بر روی دستگاه خود نصب کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب شما به گونه ای باشد که راهکار امنیتی منتخب دارای تکنولوژی برای جلوگیری از تقلب‌های مالی باشد. به عنوان مثال، ویژگی امنیت پول در راهکارهای اینترنت‌سکیوریتی و توتال‌سکیوریتی کسپرسکی محیطی امن را برای معاملات مالی فراهم می‌سازد.
 
کد مطلب: 48610
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام