۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹

نابودی ۳۰ هزار اکانت جعلی فیس‌بوک در فرانسه

ایتنا - فیس‌بوک مدعی است از روی الگوی خودکار، اکانت‌های جعلی منتشرکننده اخبار دروغ را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کند.
نابودی ۳۰ هزار اکانت جعلی فیس‌بوک در فرانسه


در آستانه انتخابات، بیش از ۳۰ هزار اکانت جعلی مربوط به کاربران فرانسوی در این کشور حذف شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، باهدف مبارزه با اخبار جعلی، تولید اسپم و انتشار اخبار غلط بیش از ۳۰ هزار اکانت فیس‌بوک در فرانسه توسط مدیران فنی این سایت حذف شد.

این حرکت ۱۰ روز قبل از اولین دورِ انتخابات ریاست جمهوری در این کشور صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد کاربران جعلی زیادی با اهداف سیاسی دست به انتشار اخبار غلط و جعلی در این شبکه اجتماعی زده‌اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپایی فیس‌بوک را تحت‌فشار گذاشته و تهدید به جریمه مالی کرده‌اند مگر اینکه به قوانین داخلی این کشورها احترام گذاشته و مطابق با دستورات آنها، محتوای مجرمانه را فیلتر کرده یا حذف کند.

توئیتر، یوتیوب متعلق به گوگل و فیس‌بوک در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان به‌شدت تحت‌فشار قرار دارند تا محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را اصلاح کنند.

پنجشنبه فیس‌بوک با درج گزارش آگهی خود در پرتیراژترین روزنامه آلمان، راه‌های مبارزه با اخبار جعلی را به خوانندگان توصیه کرد.

آمریکا روسیه را متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی ترامپ شد، کرد و روس‌ها با اتهامی مشابه و طرفداری از گروه‌های دست راستی در اروپا مواجه شده‌ که ظاهرا از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک مدیریت می‌شوند.

فیس‌بوک مدعی است از روی الگوی خودکار، اکانت‌های جعلی منتشرکننده اخبار دروغ را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کند.
کد مطلب: 48607
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام