کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهبود نسبی اوضاع سامسونگ

20 فروردين 1396 ساعت 20:25

ایتنا - شرکت سامسونگ روز جمعه پیش‌بینی کرد که در طی بیش از سه سال، سودآورترین سه‌ماهه را تجربه خواهد کرد و بدین ترتیب، عملکرد این شرکت فناوری از انتظارها فراتر خواهد رفت.




اخیراً شرکت سامسونگ با بحران‌های متعددی روبرو بوده است؛ از جمله رسوایی مالی جی لی (نایب رئیس هیئت مدیره سامسونگ) که در دادگاهی در سئول ظاهر شد و با اتهاماتی همچون پرداخت رشوه به رئیس جمهور معزول کره جنوبی روبرو شد.
هر چند این اتفاقات مجموعاً شرایط بسیار نامساعدی را برای این شرکت پیشروی فناوری جهان رقم زد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت از این بحران و نیز شکست سال گذشته پیرامون دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ -که آتش‌زا بودند- به سرعت رهایی پیدا کرده و به تدریج، خود را بازمی‌یابد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فورچون، رهبر جهانی تراشه حافظه اعلام کرده است که سود عملیاتی مربوط به سه‌ماهه نخست مالی، ۸.۸ میلیارد دلار می‌باشد که در مقایسه با پیش‌بینی میانگین ۸.۲۹ میلیارد دلاری از سوی ۱۸ تحلیلگر، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.
همچنین درآمد این شرکت نیز با افزایش ۰.۴ درصدی به ۴۴.۱ میلیارد دلار رسیده که این شاخص نیز از پیش‌بینی تحلیلگران فراتر است.

همه این آمارها، نشان از صعود دوباره وضعیت سامسونگ در بازار دارد و از نظر کارشناسان، باید در انتظار روزهای بهتری نیز بود.
لی مین هی (تحلیلگر مؤسسه Heungkuk Securities) می‌گوید: «احتمالاً نیروی محرکه این عایدی‌ها، کسب و کار نیمه‌رسانای سامسونگ بوده است.»


وی همچنین می‌افزاید که فروش گوشی‌های هوشمند متوسط رو به پایین نیز به این شرکت کمک کرده تا در زمینه موبایل کسب و کار سودآوری داشته باشد.

گفتنی است در اواخر ماه مارس و تنها پس از آرامش نسبی مربوط به دستگاه جنجال‌برانگیز این شرکت، ارزش هر سهم سامسونگ به ۱ هزار و ۸۸۲ دلار رسید.

شایان ذکر است که سرمایه‌گذاران و تحلیلگران انتظار دارند سامسونگ در طی ماه‌های آوریل تا ژوئن و همزمان با معرفی گوشی هوشمند گالکسی S8 به بازار در روز ۲۱ آوریل، بهترین عملکرد مالی در تاریخچه خود تجربه کند.

در این میان، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند S8 که دارای بزرگترین صفحه نمایش در میان محصولات سامسونگ است، رکورد جدیدی برای میزان فروش این غول کره‌ای به ارمغان بیاورد.
 


کد مطلب: 48548

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48548/بهبود-نسبی-اوضاع-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir