۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴

تمایل شرکت‌ها به استفاده از رابط‌هایی به سبک الکسا در اپلیکیشن‌ها

ایتنا- رابط‌های مکالمه‌ای الکسا، سیری و کورتانا ، بهترین مواردی هستند که شرکت‌ها تمایل دارند از آنها در نرم افزارهای خودشان استفاده کنند.
تمایل شرکت‌ها به استفاده از رابط‌هایی به سبک الکسا در اپلیکیشن‌ها


رابط‌های کاربری مکالمه‌ای مانند الکسا (متعلق به شرکت آمازون)، سیری (متعلق به اپل) و کورتانا (محصول مایکروسافت)، توجه توسعه‌دهندگان بسیاری را به سمت خود جلب کرده‌اند، به صورتی که در حال حاضر، کسب و کارهای فراوانی وجود دارد که می‌خواهند از این رابط‌های مورد بحث، در فعالیت‌های خود استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفو ورلد، مطابق گزارشی که به تازگی منتشر شده، رابط کاربری مکالمه‌ای و پردازش زبان طبیعی، یک روند مهم و کلیدی در حال ظهور است. در این رابط‌ها، طراحی‌هایی نظیر ربات‌های چت هوشمند که به مرور زمان، امکان یادگیری و پیشرفت در آنها وجود دارد و تشخیص صدا، که اخیراً، خطاهای خود را به شکلی بسیار خوبی برطرف کرده است، نهفته است.

از سوی دیگر، سود سرشاری که در بازار این رابط‌ها وجود دارد، باعث شده است که رسانه‌های جریان اصلی نیز از این امکان استفاده کنند و اشتیاق افراد به این رابط‌ها را بیشتر نمایند.
این صنعت با تشخیص گفتار ماشینی که دقتی همانند انسان دارد، به نقطه اوج خود رسیده است.

شایان ذکر است که سیستم تشخیص گفتار، نوعی فناوری است که به یک رایانه این امکان را می‌دهد که گفتار و کلمات گوینده را بازشناسی و خروجی آن را در قالب مورد نظر، مانند متن، ارائه نماید.

شاید در بدو امر، استفاده از یک دستیار صوتی در یک اپلیکیشن فروشگاهی کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما آمازون به احتمال زیاد نقشه‌های بزرگی را در سر دارد و قصد دارد با ارائه یک فروشگاه مجازی تمام هوشمند، مشتریان خود را در خریدهایشان یاری کرده و به آنها در روال انجام کارهایشان در هنگام خرید اینترنتی کمک کند.

از نقطه نظر فنی، نسخه داخلی اپلیکیشنی آمازون الکسا، درست همانند دستگاه‌های مجهز به این دستیار می‌تواند به سؤالات کاربران در ارتباط با مردم، جغرافیا، تاریخ، موسیقی، ورزش و غیره پاسخ دهد.

الکسا همچنین می‌تواند کلمات را تعریف کند، تبدیل‌های مختلف ارزی و مقیاسی را پردازش کند و محاسبات ساده را انجام دهد.
علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از آن آب و هوا یا ترافیک شهری نزدیکی خود را بررسی کنید و یا به آن دستور دهید برای شما اخبار را بخواند.
 
کد مطلب: 48525
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام