۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰

مرگ ۶هزار عابر پیاده در سال ۲۰۱۶ به خاطر موبایل

ایتنا - ۳۴ درصد از عابران پياده به دليل مصرف الكل ميزان مرگ و مير را در سال ۲۰۱۶ افزايش داده‌اند.
مرگ ۶هزار عابر پیاده در سال ۲۰۱۶ به خاطر موبایل


استفاده رانندگان یا عابرانی که قصد عبور از خیابان را دارند، عامل اصلی افزایش خیره‌کننده مرگ و میر عابران پیاده در آمریکا شناخته شده‌است.


به گزارش ایتنا از همشهری‌آنلاین به نقل از BBC، شوراي امنيت بزرگراه‌هاي فرمانداران ايالات آمريكا تخمين زده‌است كه در سال ۲۰۱۶ نزديك به ۶۰۰۰ نفر عابر پياده در آمريكا جان خود را از دست داده‌اند و اين بالاترين ميزان مرگ و مير در اين بخش طي ۲۰ سال گذشته بوده‌است.

ميزان مرگ و مير عابران پياده نسبت به ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده‌اي طي ۶ سال گذشته چهار برابر افزايش داشته‌است. براساس گزارش اين شورا گوشي‌هاي موبايل در كنار ديگر عوامل مقصر اصلي اين افزايش آمار مرگ شناخته شده‌اند.

در اين گزارش آمده‌است جديد‌ترين عاملي كه به افزايش آمار مرگ عابران پياده در خيابان‌ها منجر شده،‌ استفاده از گوشي‌هاي موبايل در حين عبور از خيابان‌ها است، عاملي كه منبع اصلي حواس‌پرتي هم براي رانندگان و هم براي عابران پياده به شمار مي‌رود.

ديگر عوامل شامل افزايش ميزان رانندگي به واسطه بهبود شرايط اقتصادي، كاهش قيمت سوخت و افزايش ميزان پياده‌روي با هدف تندرستي و دلايل زيست‌محيطي است. ۱۵ درصد از رانندگان و ۳۴ درصد از عابران پياده به دليل مصرف الكل ميزان مرگ و مير را در سال ۲۰۱۶ افزايش داده‌اند.

برخي از شهرها در تلاشند تا پديده حواس‌پرتي ناشي از استفاده از گوشي‌هاي موبايل را مهار كنند. براي مثال در آگزبرگ براي هشدار به افرادي كه مصرانه به صفحه موبايل خود چشم دوخته‌اند، چراغ‌هاي سبز و قرمزي روي زمين نصب شده‌است.

همچنين مقامات شهر بودگراون در هلند نيز دوره آزمايشي را در ماه فوريه اجرا كرد كه به واسطه آن خطوط سبز و قرمزي توسط چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي روي زمين تابيده مي‌شود تا به زامبي‌هاي اسمارت‌فوني هشدار دهد كه وارد منطقه‌اي خطرناك شده‌اند. به گفته مقامات اين شهر، شبكه‌هاي اجتماعي، بازي‌ها،‌واتس‌اپ و موسيقي اصلي‌ترين عوامل حواس‌پرتي افراد به شمار مي‌روند.
کد مطلب: 48516
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام