۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵

اینترنت اشیاء، به رشد بدافزار لینوکس کمک می‌کند

ایتنا- نرم افزارهای مخربی که هدفشان آسیب رساندن به سیستم‌های لینوکس است، در حال رشد هستند و دلیل اصلی این موضوع، افزایش دستگاه‌هایی که برای اتصال به اینترنت اشیاء ساخته شده‌اند.
اینترنت اشیاء، به رشد بدافزار لینوکس کمک می‌کند


به تازگی گزارش‌هایی منتشره شده که به تجزیه و تحلیل داده‌هایی می‌پردازد که از بیش از 26000 متقاضی در سراسر جهان گردآوری شده است و نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته، سه برنامه مخرب لینوکس یافت شده است، در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته فقط یک مورد از این برنامه‌های مخرب وجود داشته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از لینوکس اینسایدر، کوی ناکرایدر مدیر ارشد فناوری واچ‌گارد و مارک لالیبرت، تحلیلگر تهدید امنیتی گزارش دادند: «حملات لینوکس و بدافزار‌ها، در حال افزایش هستند و ما بر این باوریم که این موضوع به خاطر ضعف‌های سیستماتیک در برخی از دستگاه‌های اینترنت اشیاء است که به سرعت در حال رشد هستند و شاید همین آسیب‌پذیری، نویسندگان بات‌نت را به سمت پلتفرم لینوکس سوق می‌دهد.»

مطابق محتوای این گزارش، رشد نرم‌افزارهای مخرب لینوکس در پایان سال گذشته با بات‌نت "میرای" آغاز شد. این بات‌نت در سپتامبر برای حمله به بخشی از زیرساخت اینترنت و آسیب زدن به میلیون‌ها کاربر آفلاین مورد استفاده قرار گرفت.
با این وجود به نظر متخصصان، اکنون، با افزایش رشد دستگاه‌های متصل به اینترنت، یک راه کاملاً جدید برای هکرها باز شده است. کارشناسان بر این باورند که رشدی که در لینوکس شاهد آن هستیم، در حال پیشروی به سمت هدف جدیدی در اینترنت است.
 

از دید محققین، مشکل شاید اینجاست که برخی سازندگان دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء، نگرانی چندان زیادی در مورد امنیت ندارند و تنها هدف آنها، راه‌اندازی این دستگاه‌ها به صورت ارزان و سریع است و در حین فرآیند توسعه، به هیچ‌وجه به مسائل امنیتی فکر نمی‌کنند و این نقطه‌ای‌ست که می‌تواند خطرآفرین باشد.

به نظر کارشناسان امنیتی، اکثر سازندگان دستگاه‌های IoT متأسفانه از ورژن‌های پایین سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنند، زیرا این سیستم‌عامل برای کار کردن به حداقل منابع سیستمی نیاز دارد و وقتی آن را با حجم عظیمی از دستگاه‌های اینترنت اشیاء ترکیب می‌کنیم، باعث می‌شود که مقدار زیادی از سیستم‌های لینوکس به صورت آنلاین و آماده برای حمله درآید.
در نتیجه وقتی تولیدکنندگان، صرفاً در پی این هستند که استفاده از دستگاه خود را برای کاربران آسان‌تر کنند، در واقع راه را برای هکرها هموارتر می‌کنند.


    در این باره بیشتر بخوانید:
    - اینترنت اشیاء (IoT) چیست و چرا اهمیت دارد؟





 
کد مطلب: 48510
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام