کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی با پهپاد در بیمارستان‌های سوئیس

سايت خبری خبر آنلاین , 14 فروردين 1396 ساعت 9:47

ایتنا - قرار است ارسال و دریافت نمونه‌های آزمایشگاهی از سال ۲۰۱۸ به‌صورت قانونی در سوئیس انجام شود.




بیمارستان‌های شهر لوگَنو/ Lugano در سوئیس شروع به ارسال و دریافت نمونه‌های آزمایشگاهی بیماران از طریق پهپاد کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، حرکت آزمایشی از اواسط ماه مارس با همکاری بخش لجستیک «سوئیس پست» آغازشده و تاکنون بیش از ۷۰ تست پروازی میان بیمارستان‌های تعریف‌شده انجام‌شده است.

قرار است ارسال و دریافت نمونه‌های آزمایشگاهی از سال ۲۰۱۸ به‌صورت قانونی در سوئیس انجام شود و تا آن زمان عیب‌های احتمالی این پروژه مرتفع شود.

البته این اولین بار نیست که نمونه‌های آزمایشگاهی با پهپاد ارسال می‌شود. کمپانی آمریکایی Zipline بارها این کار را در رواندا در آفریقا انجام داده است اما سوئیس پست مدعی است که برای اولین بار در حال انجام کاری مشابه در مقیاس تجاری در منطقه شهری است.

عملیات استفاده از پهپاد در مناطق شهری معمولاً با مشکل رگولاتوری مواجه است که سوئیس پست قبلاً با اداره هوانوردی سوئیس / FOCA هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی در بُعدِ زمانی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و ازآنجایی‌که بسته‌ها کم‌وزن بوده، می‌توان فراتر از ترافیک زمینی آنها را در کمترین زمان ممکن به مقصد رساند. در این مورد بخصوص به کارکنان بیمارستان آموزش لازم داده‌شده تا بتوانند بسته‌های پزشکی را سالم ارسال و دریافت کنند.

پهپاد مذکور ساخت کمپانی آمریکایی Matternet است که محموله‌های پزشکی به وزن ۲ کیلوگرم را در شعاع ۲۰ کیلومتر و با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت (هر ثانیه ۱۰ متر) به مقصد می‌رساند و در مواقع ضروری مجهز به سیستم فرود اضطراری بدون آسیب دیدن محموله است.


کد مطلب: 48482

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48482/ارسال-نمونه-های-آزمایشگاهی-پهپاد-بیمارستان-های-سوئیس

ايتنا
  https://www.itna.ir