کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینتل برای تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی، گروهی مخصوص این کار تشکیل می‌دهد

7 فروردين 1396 ساعت 10:50

ایتنا- مدیریت و رهبری واحد هوش مصنوعی اینتل، به دست نوین رائو، مدیرعامل سابق نرواندا خواهد بود. اینتل قصد دارد تمام برنامه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی را در قالب یک گروه دنبال کند.




شرکت اینتل با هدف حضور جدی‌تر و مؤثرتر در زمینه هوش مصنوعی، تمامی تلاش‌ها و اقدامات خود در این خصوص را در قالب یک گروه به رهبری نوین رائو، مدیرعامل سابق نرواندا، شکل خواهد داد.
همچنین این شرکت، رویکرد خود را به سمت اینترنت اشیاء و خودروهای بدون سرنشین تغییر خواهد داد. در نهایت، شرکت مذکور به کمک پردازنده‌های خود، مباحث هوش مصنوعی را دنبال خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، رائو، در پستی در وبلاگ خود، نحوه کار گروه محصولات هوش مصنوعی در واحدهای مختلف را شرح داده است. مطابق این نوشته، بخشی از حوزه فعالیت‌های این گروه، هزینه‌های هوش مصنوعی را کاهش داده و استانداردهای مختلف را وضع خواهد کرد.
همچنین در این گروه، مهندسی، آزمایشگاه، نرم‌افزار و سخت‌افزار ترکیب خواهند شد. در ضمن، اینتل، یک آزمایشگاه هوش مصنوعی ویژه نیز ایجاد خواهد کرد.

شایان ذکر  است که گوگل و مایکروسافت، از جمله شرکت‌هایی هستند که تاکنون ماشین‌های دارای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را عرضه کرده‌اند که حتی می‌توانند بدون نیاز به یادگیری و آموزش، صحبت‌های انسان‌ها را درک و با آنها گفت‌وگو کنند.

از سوی دیگر، یکی از پیش شرط‌های اساسی ارتقاء این نوع محصولات، استفاده از سخت‌افزارهای متفاوت و قدرتمند و به خصوص تراشه‌های رایانه‌ای تازه‌ای است که از توان بالاتری برای پردازش و تحلیل داده‌ها برخوردار باشند.


دایان برایانت، نایب رئیس و مدیرکل گروه مراکز داده اینتل، در این خصوص ابراز امیدواری کرده که تخصص شرکت نرواندا در زمینه انجین و سیلیکون نقش به‌سزایی را در بهبود جایگاه فعلی این شرکت و عملکرد آن در زمینه یادگیری عمیق ایفا نماید.

گفتنی است نرواندا، کار خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد و مقر اصلی آن هم در سن‌دیه‌گو کالیفرنیا قرار دارد.
این کسب و کار نوپا، سال گذشته توانست ۲۰.۵ میلیون دلار سرمایه را برای ادامه فعالیت خود جذب نماید.

مطابق تحلیل کارشناسان، این اقدام جدید اینتل، پتانسیل بسیار خوبی را در بحث هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد و باعث خواهد شد تا شرکت اینتل با کمک آن بتواند پیشرفت‌های عظیمی در کسب و کار خود ایجاد و با سازماندهی فعالیت‌های خود در قالب یک سازمان منسجم، برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف را بهتر پیش ببرد.
 


کد مطلب: 48456

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48456/اینتل-تمرکز-بیشتر-روی-هوش-مصنوعی-گروهی-مخصوص-این-کار-تشکیل-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir