کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت جدید نرم‌افزار نقشه گوگل:

امکان ذخیره محل پارک در آخرین بتای گوگل مپس

6 فروردين 1396 ساعت 12:21

ایتنا- گزینه جدیدی که به گوگل مپس افزوده شده است، به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت پارک خود را ذخیره کنید، در مورد آن یادداشت بنویسید و از آن عکس بگیرید.




سرانجام سرویس نقشه مشهور گوگل یعنی "گوگل مپس"، یک قابلیت بسیار مفید و کاربردی را به مجموعه توانایی‌های خود  اضافه کرد. گفتنی است این اپلیکیشن، در اوایل سال جاری، قابلیت دسترسی به پارکینگ را فعال کرده بود، لیکن از این پس، به شما این اجازه را می‌دهد که محل پارکینگ خود را ذخیره کنید.

از نظر بسیاری کاربران، این نسخه جدید، در واقع همان چیزی است که سال‌ها منتظرش بودیم. گوگل، مدت زیادی است که کارت یادآوری پارکینگ را به "گوگل‌نو" اضافه کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، در آخرین نسخه نرم‌افزار گوگل مپس، هنگامی که شما محل پارکینگ خود را با زدن روی محل آبی، ذخیره می‌کنید، این امکان را به شما می‌دهد که موقعیت خود را درون نقشه نشان دهید و همچنین این نقطه در اختیار پلیس اندروید قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر به محض اینکه شما گزینه ذخیره محل پارکینگ را بزنید، گوگل مپس، به صورت خودکار موقعیت فعلی شما را درون نقشه ذخیره می‌کند و یک "یادآور" به آن اضافه می‌کند.


گفتنی است اطلاعاتی که گوگل مپس، راجع به موقعیت پارکینگ ذخیره می‌کند، بسیار کامل و مناسب هستند، با این حال خود شما نیز قادرید در قالب یک یادداشت، اطلاعات دیگری را نیز به آن اضافه نموده و یک عکس هم در کنار آن قرار دهید.
همچنین برای پارکینگ‌های منطقه‌بندی شده، قابلیت اضافه کردن هشدار زمانی نیز وجود دارد.

این نسخه بتا، دارای یک شاخص آب و هوا برای مسیرهای حمل و نقل نیز می‌باشد. به علاوه، پلیس اندروید نیز در مواقع نظارت، یک ابزار مناسب در اختیار خواهد داشت. گوگل هنوز هیچ مطلبی درباره یادآور جدید پارکینگ نگفته است.
شایان ذکر است که این قابلیت فعلاً تنها برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و سخنی هم مبنی بر عرضه آن برای آی.اُ.اس به میان نیامده است، اما انتظار می‌رود که به‌زودی این اتفاق بیفتد.

قابلیت جدید، یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که تاکنون به گوگل مپس اضافه شده است. هیچ‌کس نمی‌داند که چرا این قابلیت، تا این حد، دیر در اختیار کاربران قرار گرفت، لیکن صاحبنظران امیدوارند که مراحل ابتدایی و آزمایشی خود را خیلی زود پشت سر بگذارد و کاربران بتوانند از این قابلیت نهایت استفاده را ببرند.
 


کد مطلب: 48455

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48455/امکان-ذخیره-محل-پارک-آخرین-بتای-گوگل-مپس

ايتنا
  https://www.itna.ir