کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ ۳۰۸ میلیون گوشی فروخت اپل ۲۱۵ میلیون آیفون

سايت خبری خبر آنلاین , 22 اسفند 1395 ساعت 10:07

ایتنا - شکست سامسونگ به دلیل انفجار نوت ۷ در این رقم نیز تأثیر گذار بوده است و درمجموع مارجین اپل ۳۲.۴ درصد و مارجین سامسونگ کمتر از ۱۱.۶ درصد بوده است.




در سال ۲۰۱۶ سامسونگ کره بیش از ۳۰۸.۵ میلیون گوشی در جهان فروخت و اپل ۲۱۵.۵ میلیون آیفون!


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، این در حالی است که متوسط قیمت و متوسط سود خالص در آیفون به‌قدری بالاست که سودآورترین فروش به اپل تعلق‌گرفته است.

بر این اساس نزدیک ۴۴.۹ میلیارد دلار از سود خالص فروش گوشی در جهان یعنی حدود ۸۰ درصد از رقم ۵۳.۷ میلیارد دلار از آنِ اپل شده است و رقم تعلق‌گرفته به سامسونگ ۸.۳ میلیارد دلار یعنی ۱۴.۶ درصد شده است.

شکست سامسونگ به دلیل انفجار نوت ۷ در این رقم نیز تأثیر گذار بوده است و درمجموع مارجین اپل ۳۲.۴ درصد و مارجین سامسونگ کمتر از ۱۱.۶ درصد بوده است.

در این میان هوآوی چین سومین کمپانی جهان در سال ۲۰۱۶ شد که به‌تنهایی ۷۳.۲ میلیون گوشی فروخت. فروش سری اَسِند/ Ascend تنها ۶۵.۷ میلیون گوشی را در برگرفته است.

فروش ۴۶.۴ میلیون گوشی نیز توسط کمپانی جوان شائومی (شیائومی) قابل‌توجه است هرچند رقم ۲۰۱۵ این کمپانی ۶۵ میلیون بود که کاهش عمده‌ای را نشان می‌دهد.

دو کمپانی چینی Vivo با ۳۳.۷ میلیون (سری Y در حدود ۲۵.۶ میلیون گوشی) و اوپو با سری R در رده‌های بعدی جای گرفتند.

درمجموع در سال گذشته هوآوی، Vivo و اوپو هرکدام ۱.۵ درصد از سود فروش جهانی را عاید خود کردند.

این سه کمپانی بازار چین را در اولویت فروش خود قرار داده و گوشی‌هایی باقیمت ۲۶۰ تا ۵۲۰ دلار را به مشتریان بومی فروخته‌اند.


کد مطلب: 48354

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48354/سامسونگ-۳۰۸-میلیون-گوشی-فروخت-اپل-۲۱۵-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir