۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵
فناوری جدید برای خدمات مالی

واکنش مدیران ارشد فناوری به افزایش بلاک‌چین

ایتنا- چند مدیر ارشد فناوری، دیدگاه‌های خود را در مورد رشد بلاک‌چین و نحوۀ بهره برداری از این فناوری نوظهور بیان کردند.
واکنش مدیران ارشد فناوری به افزایش بلاک‌چین


"بلاک‌چین"، یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌ها در صنعت آی.تی به شمار می‌رود. این فناوری، تاکنون بسیار موفق عمل کرده و توانسته تأثیر زیادی روی عملیات کسب و کار و تکنیک‌های امنیت اطلاعات داشته باشد.
بلاک‌چین، در حقیقت یک فناوری جدید است که اساس ارز دیجیتال یا بیت‌کوین، محسوب می‌شود. سریع‌ترین و راحت‌ترین روش ساخت حساب بیت کوین و کار با آن، استفاده از بلاک‌چین است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، بلاک‌چین یک مرکز دیجیتال است که می‌تواند تراکنش‌ها و معاملات مالی و اطلاعات مربوط به منابع مختلف را ثبت و ضبط کند.

اما استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در بیت‌کوین تمام ماجرا نیست. می‌توان موارد استفاده دیگری نیز برای بلاک چین پیدا کرد. گواه این ادعا هم پیش‌بینی وال‌استریت ژورنال است که در گزارشی بیان کرده بود که این فناوری برای توزیع، شناسایی و ثبت طیف گسترده‌ای از خدمات مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


اما سؤال اصلی اینجاست که نگاه مدیران ارشد فناوری به کارکردها و رشد این فناوری چگونه است و چه تحلیلی درباره این فناوری دارند؟ همچنین این فناوری چه تأثیری بر آینده سازمان آنها خواهد داشت؟

راب هاردینگ، مدیر ارشد فناوری کپیتال وان، به تازگی گفته: در مورد تأثیر و کارکردهای بلاک‌چین تحقیقاتی انجام داده‌ام. بخش‌های بانک ما، در سراسر جهان نیز در حال بررسی نقش بالقوه این فناوری هستند و فکر می‌کنم که بلاک‌چین، خیلی جالب باشد.

وی همچنین اظهار داشت: تصور من این است که بلاک‌چین، در آینده تأثیر زیادی روی بخش‌های خاصی از صنعت بانکداری داشته باشد. بلاک‌چین، یکی از فناوری‌هایی است که به سمت نقطه اوج خود در حال حرکت است و به زودی، تراکنش‌های زیادی را تحت پوشش قرار خواهد داد. بلاک‌چین باید به گونه‌ای تنظیم شود که مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

بلاک‌چین اغلب برای ایجاد یک لایه منبع مشترک در بین چند نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مارک ریدلی، مدیر فناوری شرکت سرمایه‌گذاری بلنهایم چالکت اکسلریت، گفت که فکر می‌کنم بلاک‌چین، یک فناوری بسیار مهم است و تغییرات بنیادینی در عملکرد کسب و کارهای مختلف، ایجاد خواهد کرد.
 
کد مطلب: 48264
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام