۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۲

همکاری فورد و ودافون برای اتصال مسافران خودروها به شبکه نسل چهارم LTE

ایتنا- شرکت فورد در کنگره جهانی موبایل، بزرگترین نمایشگاه صنعت موبایل در بارسلون اسپانیا، محصول جدید خود را با نام FordPass Connectمعرفی کرد. این محصول یک نرم‌افزار است که روی مودم نصب می‌شود و قابلیت ایجاد هات‌اسپات وای‌فای را فراهم می‌آورد.
همکاری فورد و ودافون برای اتصال مسافران خودروها به شبکه نسل چهارم LTE


شرکت‌های فورد و ودافون به تازگی محصولی را توسعه داده‌اند که با قابلیت وب‌گردی مبتنی بر اتصال نسل چهارم ارتقاء‌یافته‌ای که دارد، به خانواده‌ها و کودکان امکان می‌دهد در حین مسافرت و نیز سفرهای شهری در درون خودرو، فیلم تماشا کنند، به موسیقی مورد علاقه‌شان گوش کنند یا حتی تکالیف مدرسه‌شان انجام دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گجت‌نیوز، این سیستم امکان نمایش ترافیک زنده را دارد و در نتیجه مسیرها را از نظر میزان تراکم ترافیک و به صورت بلادرنگ در اختیار رانندگان قرار می‌دهد تا مسیرهای کم‌ترافیک را برای ادامه سفرشان انتخاب کنند.

این هات‌اسپات وای‌فای همچنین به یک سیستم هوایی خارجی وصل می‌شود تا بتواند ۱۰ ابزار را در آنِ واحد به اینترنت متصل کند.
FordPass Connect قابلیت‌های دیگری نیز دارد. این نرم‌افزار به رانندگان امکان می‌دهد که از راه دور یعنی از هر جایی از کره خاکی که هستند، درهای خودروی خود را کنترل کنند.

آنها همچنین می‌توانند اطلاعات مربوط به میزان سوخت، میزان باد تایرها، میزان شارژ باتری و مسافت‌سنج خودرو را چک کنند و موقعیت خودروشان را در نقشه بیابند.


 شایان ذکر است که امروزه اتصال به شبکه برای همه افراد از نخستین پیش‌فرض‌ها به شمار می‌آید. به طور مثال، در بریتانیا ۳۳ درصد کودکان زیر پنج سال تبلت دارند، همچنین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تعداد اروپاییانی که برای تماشای تلویزیون و محتوای فیلم به صورت استریم، پول می‌پردازند ۴۰۰ برابر افزایش یافته‌ است، این در حالی است که انتظار می‌رود تا سال آینده استریمینگ موزیک از دانلود موزیک پیشی بگیرد.

در این میان، دو شرکت فورد و ودافون اعلام کرده‌اند که قصد آنها از ساخت چنین محصولی این است که رانندگان و مسافران را حتی زمانی که در وسایل نقلیه نشسته‌اند به دنیای دیجیتال متصل نگه دارند.
البته این امر نیاز به یک اتصال امن و نیرومند دارد. فورد از سیم‌کارت‌های جهانی ودافون و پلات‌فرم "اینترنت اشیاء" برای ایمن کردن، قابل تشخیص کردن و ارائه خدمات اطلاعاتی/سرگرمی به خودروهای فورد در سرتاسر اروپا استفاده کرده است.
 
کد مطلب: 48262
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام