۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
آخرین فناوری‌ها در نمایشگاه MWC

کنگره جهانی MWC 2017؛ نمایشگاهی فراتر از گوشی موبایل

هرچند که کنگره جهانی موبایل (MWC) تاکنون نمایشگاهی برای گوشی‌های موبایل بوده، اما امسال این نمایشگاه چیزی فراتر از یک نمایشگاه صرف گوشی موبایل بود.
کنگره جهانی MWC 2017؛ نمایشگاهی فراتر از گوشی موبایل


 MWC بزرگ‌ترین نمایشگاه برای صنعت موبایل‌سازی به شمار می‌آید که امسال از ۲۷ فوریه تا دوم مارس در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شده است.
بسیاری از محصولات و فناوری‌هایی که این هفته در MWC معرفی شده‌اند، بیشتر روی فناوری‌های مبتنی بر استاندارد جدید نسل پنجم (5G) متمرکز بوده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ تک نیوز، ظهور فناوری‌ نسل پنجم علاوه بر گوشی‌های موبایل تأثیر عمیقی نیز روی «اینترنت اشیاء» و همچنین ابزارهای همراهی دارد که هیچ ربطی به گوشی‌های موبایل ندارند.

تبلت‌ها؛ ستاره‌های واقعی نمایشگاه
یکی از دسته‌ ابزارهایی غیر از گوشی موبایل که در این نمایشگاه حسابی عرض اندام می‌کنند، تبلت‌ها هستند. سامسونگ این هفته در مراسمی از تبلت ۷/۹ اینچی گلکسی تب S3۳ و گلکسی بوک خود را، مبتنی بر ویندوز ۱۰، رونمایی کرد.
به غیر از سامسونگ، شرکت‌های دیگری نیز HP یا «هیولت پاکارد»، پاناسونیک و لنووو نیز آخرین مدل‌های تبلت خود را معرفی کردند.


پوشیدنی‌ها و NFC
فناوری‌ها و ابزارهای پوشیدنی از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که در نمایشگاه امسال MWC معرفی شدند. هواوی در این راستا از ساعت هوشمند خود با نام Watch 2 رونمایی کرد که به ادعای این شرکت، با یک بار شارژ ۲۵ روز بدون نیاز به انرژی کار می‌کند.
این ساعت هوشمند همچنین به فناوری مکان‌یاب جهانی یا GPS، حسگر مانیتورینگ ضربان قلب و تراشه NFC (ارتباط حوزه نزدیک) مجهز است. تراشه NFC به این ابزار امکان می‌دهد که مثلاً به صورت دیجیتالی صورت حساب‌ها را پرداخت کند.

NXP، سازنده تراشه‌های NFC، نیز از بعضی محصولات خود مبتنی بر NFC رونمایی کرد. آخرین مدل تراشه‌های این شرکت، مدل NCx۳۳۲۰ است که به تازگی روی دستگیره‌های در خودرو نصب می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد که از طریق موبایلش در خودرو را قفل کند.
این شرکت ادعا کرد که پنج شرکت خودروسازی قصد مجهز کردن خودروهای جدید خود به این تراشه دارند.

در این بخش، سامسونگ نیز از نسخه جدید هدست واقعیت مجازی خود Gear رونمایی کرد. در واقع این هدست نمونه ارتقاء یافته مدل ۲۰۱۶ این ابزار است که یک کنترلر به آن اضافه شده است تا کاربر بتواند با محیط‌های مجازی هدست تعامل کند.
 
کد مطلب: 48245
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام