کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فراز و نشیب‌ پروژه‌های IoT

16 اسفند 1395 ساعت 21:54

ایتنا- مدیران ارشد فناوری اطلاعات و مدیران ارشد اجرایی، در حال توسعۀ آن دسته از استراتژی‌های اینترنت اشیاء هستند که بهترین کارکرد را دارند.




مدیران سازمان‌ها غالباً علاقه‌مندند بهترین راهبردهای ممکن در اینترنت اشیاء (IoT) را در یک محیط نوآورانه به حالت اجرا دربیاورند. آنها همچنین درصددند که مشکل پروژه‌‌های سابق که به مشکل برخورده بودند را نیز برطرف کنند و از این طریق به کسب و کارهای مختلف، کمک نمایند.
تحقیقات و برآوردها، حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه اینترنت اشیاء در جهان، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌پرو ریسرچ، مطابق تحقیقی که از چند شرکت به عمل آمده، سیستم‌های اینترنت اشیاء در حال حاضر به یکدیگر متصل نیستند و تمام شرکت‌های تولیدکننده نیز، طرح رسمی برای کسب و کار IoT ندارند.
با این وجود، اعضای هیئت مدیره و سایر سهام‌داران شرکت که تاکنون برای کنترل امنیت و مصرف انرژی منازل خود، از این دستگاه‌ها استفاده کرده‌اند، یا قبل از خروج از منزل، با استفاده از الکسای آمازون وضعیت ترافیک یا شرایط آب و هوایی را چک کرده‌اند، کارآیی اینترنت اشیاء را دیده‌اند و از آن اطلاع دارند.


همین آگاهی افراد مذکور از کارآیی IoT، باعث می‌شود که مدیران عامل و مدیران ارشد فناوری را تشویق کنند که در کسب و کار خود به سمت اینترنت اشیاء حرکت کنند و از مزایای آن در جهت منافع شرکت، استفاده نمایند.

در این‌گونه مواقع، نقش اعضای هیئت مدیره، برجسته می‌شود. قرار است که این افراد، مقامات رده بعدی را به چالش بکشند تا این افراد، عملکرد بهتری از خود نشان دهند و اتفاقاً حوزه اینترنت اشیا، این پتانسیل بسیار خوب برای پیشرفت و ارتقاء را دارد.
شایان ذکر است که مدیران عامل و مدیران ارشد فناوری نیز برای موفقیت در این زمینه، باید برنامه منسجمی داشته باشند.

امنیت، اتصال و در برخی موارد، قابلیت اطمینان، فاکتورهایی هستند که هنوز مسائل حل‌نشده زیادی در خصوص آنها باقی است. ما هنوز مسائل زیادی را در مورد IoT نمی‌دانیم و ممکن است همین موضوع، برنامه‌های ما را با شکست روبرو کند.
گانش رامامورثی، تحلیلگر ارشد موسسه گارتنر اذعان داشته که دست کم هشت مورد از ده پروژه اینترنت اشیاء، پیش از راه‌اندازی، با مشکل روبرو می‌شود.
 


کد مطلب: 48236

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48236/فراز-نشیب-پروژه-های-iot

ايتنا
  https://www.itna.ir