کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آسیب فضای ابری گوگل به تنظیمات روترهای آن‌هاب و وای‌فای

10 اسفند 1395 ساعت 13:19

ایتنا- اشکال رمزآلود در گوگل، باعث قطعی روترهای آن‌هاب و وای‌فای متصل به شبکه‌‌های مختلف شده است، این شبکه‌ها، قبلاً عملکرد عادی خود را داشتند.




به تازگی بروز یک اشکال که در روترهای آن‌هاب و وای‌فای دیده شده، قابلیت اطمینان سرویس‌های ابری گوگل را برای اتصال به شبکه، کاهش داده است.
البته گوگل به خاطر وجود این مشکل و تنظیمات مجددی که روی روترها انجام شد، عذرخواهی کرد. با این وجود، دسته‌ای از صاحبان آن‌هاب و وای‌فای، بعد از اطلاع از وجود این مشکل، روترها را به حالت کارخانه برگرداندند در حالی که شبکه‌های حامل، هیچ مشکلی نداشتند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، تنظیمات مجدد کارخانه که در اثر این اشکال به طور ناخواسته به کاربران تحمیل شد، برای آنها بسیار خسته‌کننده است. چون باید مجدداً نام دستگاه و تنظیمات شبکه را تغییر دهند. حتی گوگل هم اعلام کرد که انجام این کارها، ساده نیست.
یکی از کاربران در فروم وای‌فای گوگل نظر داده بود که: اگر کارکرد نقاط دسترسی به فضای ابری بستگی داشته باشد، اصلاً نشانه خوبی نیست. نکته بدتر این است که کسی یا چیزی در گوگل تصمیم بگیرد که شبکه من را قطع کند! من مجبور شده‌ام که مجدداً ای.پی خود را نصب کنم تا بتوانم دوباره به شبکه متصل شوم.


در پی این اتفاقات و اظهار نظرهای کاربران، سرانجام گوگل ناچار به اعتراف نسبت این خطا شد.
مطابق اعلام گوگل، هرچند که این مشکل، مانند یک به‌روزرسانی نبوده است که در آن، ریست کردن سیستم لازم باشد، اما می‌توانست موتور حساب‌های گوگل را هم دچار مشکل نماید و کاربران زیادی را در اغما فرو ببرد. به همین سبب هم لازم بود که روترها به وضعیت کارخانه برگردانده شوند.

تیم پشتیبانی وای‌فای در صفحه پشتیبانی اعلام کرد که متأسفانه وقتی یک دستگاه، ریست می‌شود و به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد، تمام تنظیمات شبکه و داده‌های آن پاک می‌شود. بدین معنا که باید مجدداً تنظیمات شبکه خود از جمله اسم دستگاه، تنظیمات DNS را مثل قبل انجام دهید.

این تیم ادامه داد که این کار به هیچ وجه، کار ساده‌ای نیست و برای بسیاری از کسانی که تنظیمات پیچیده‌ای در شبکه خود دارند، فرآیند زمان‌بری محسوب می‌شود، اما این تنها راه برای راه‌اندازی مجدد شبکه است.
 


کد مطلب: 48183

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48183/آسیب-فضای-ابری-گوگل-تنظیمات-روترهای-آن-هاب-وای-فای

ايتنا
  https://www.itna.ir