کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودداری آمازون از افشای اطلاعات مربوط به یک قتل

خبرگزاری فارس , 7 اسفند 1395 ساعت 11:49

ایتنا - آمازون می‌گوید که اطلاعات ثبت شده توسط بلندگوی‌های اکو خصوصی بوده و تحویل آنها به پلیس آمریکا به منزله نقض قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی و آزادی‌های مدنی در این کشور است.




شرکت آمازون از تحویل اطلاعات مربوط به یک پرونده قتل که در دستیار صوتی هوشمند این شرکت موسوم به اکو ذخیره شده، خودداری کرده و می‌گوید این کار بر خلاف آزادی‌های مدنی مصرح در قانون اساسی آمریکاست.


به گزارش ایتنا از فارس، این قتل در دسامبر گذشته در ایالت آرکانزاس آمریکا رخ داد و با توجه به اینکه پلیس احتمال می‌دهد صدای قاتل و مقتول بر روی بلندگوی اکوی آمازون که در محل قتل وجود داشته ضبط شده باشد، از این شرکت درخواست کرد تا اطلاعات خود در این زمینه را افشا کند.

اما آمازون تا به حال در برابر این درخواست مخالفت کرده و می‌گوید اطلاعات ثبت شده توسط بلندگوی‌های اکو خصوصی بوده و تحویل آنها به پلیس آمریکا به منزله نقض قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی و آزادی‌های مدنی در این کشور است.

این شرکت برای مقابله با درخواست پلیس آمریکا درخواستی را به مقامات قضایی این کشور تحویل داده است. آمازون همچنین از پلیس خواسته تا ضرورت دسترسی به اطلاعات درخواستی برای پیشبرد پرونده یاد شده را ثابت کند. انتظار می‌رود رسیدگی به این پرونده چند ماه دیگر به طول بینجامد.


کد مطلب: 48169

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48169/خودداری-آمازون-افشای-اطلاعات-مربوط-یک-قتل

ايتنا
  https://www.itna.ir