۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷

استفاده از فناوری جدید برای یافتن اظهارنظرهای نامناسب در مطالب اینترنتی

ایتنا - گوگل و Jigsaw از ابداع فناوری جدیدی به نام Perspective برای شناسایی اظهارنظرهای تند و نامناسب در وب‌سایت‌ها خبر داده‌اند.
استفاده از فناوری جدید برای یافتن اظهارنظرهای نامناسب در مطالب اینترنتی


گوگل و یک شرکت وابسته به آن به نام Jigsaw از ابداع فناوری جدیدی خبر داده‌اند که به سازمان‌های خبری و پلتفورم‌های آنلاین کمک می‌کند تا اظهارنظرهای تند و نامناسب را در وب‌سایت‌ها شناسایی کنند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، فناوری یاد شده که Perspective یا دیدگاه نام دارد، برای بررسی اظهارنظرها و امتیازدهی به آنها بر مبنای میزان شباهت آنها به اظهارنظرهایی که مردم آنها را نامناسب دانسته اند، کاربرد دارد. بر همین اساس می‌توان در مورد حذف یا عدم حذف یک اظهارنظر تصمیم گرفت.

Perspective برای شناسایی اظهارنظرهای مناسب و نامناسب در سایت روزنامه نیویورک‌تایمز مورد استفاده قرار گرفته و دیگر شرکت‌های فناوری هم امیدوارند که از این طریق بتوانند سایت‌های خود را از وجود اظهارنظرهای نامناسب و غیراخلاقی پاک کنند. از جمله سایت‌هایی که به استفاده از Perspective ابراز تمایل کرده‌اند می‌توان به گاردین و اکونومیست اشاره کرد.

با توجه به ارسال میلیون‌ها اظهارنظر در سایت‌های مختلف خبری، امکان کنترل دستی آنها توسط مدیران سایت‌های یاد شده وجود ندارد. لذا باید از روش‌های ماشینی هوشمند برای شناسایی اظهارنظرهای نامناسب استفاده کرد. البته برخی سایت‌ها که از تاثیر چنین اظهارنظرهایی نگرانند بخش کامنت یا اظهارنظر را به طور کامل بسته‌اند.

Perspective با بررسی صدها هزار کامنت یا اظهارنظر در سایت‌های مختلف توانسته با دقت خوبی نظرهای آزاردهنده و نامناسب را شناسایی و حذف کند و به طور مرتب در حال افزایش دقت خود با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته‌اش است. با توجه به اینکه توییتر و فیس‌بوک نیز با مشکل مشابهی دست به گریبان هستند، احتمال دارد که آنها هم به استفاده از فناوری مشابهی روی آورند.
کد مطلب: 48160
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام