۱
۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۰

بالن‌های اینترنت گوگل می‌آیند

ایتنا- با وجود بالن‌های اشتراک اینترنت، جهانی شدن گوگل، ساده‌تر شد و اکنون این بالن‌ها، قابلیت هدایت و حفظ موقعیت دارند.
بالن‌های اینترنت گوگل می‌آیند


چهار سال پیش، پروژۀ لون آلفابت از حالت یک فرضیه غیرممکن خارج شد و تبدیل به ایده‌ای شد که قابلیت عملی شدن را داشت و اکنون، آلفابت قصد دارد که این پروژه را وارد فاز جدیدی کند. برنامه فاز جدید به این صورت است که یک جریان مداوم از بالن‌ها، امواج اینترنت را به زمین ارسال می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، آسترو تلر، مدیر این پروژه، اخیراً طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های پیشین بالاخره به سرانجام رسیده و متخصصین این شرکت، امکان هدایت و کنترل مسیر حرکت بالن‌های خود را در ارتفاع بیست کیلومتری از سطح زمین پیدا کرده‌اند. بنابراین از این پس می‌توان به دلخواه اینترنت هوایی را تنها در اختیار مناطقی خاص قرار داد و دیگر نیازی به گردش این پرنده‌ها به دور زمین نخواهد بود.


ایده اولیه پروژه، این بود که شبکه‌ای از بالن‌ها در ارتفاع بالا، سرتاسر زمین را تحت پوشش اینترنت خود قرار دهند، اما سپس در ادامه و بنا به دلایلی این پروژه دستخوش تغییراتی شد.

تلر در پستی نوشت که تیم کاری لون، از ماشینی استفاده کرده‌اند که می‌تواند محل رفت و آمد و استقرار بالن‌ها را تعیین و کنترل کند.
این تیم حتی از حد انتظارات خودش هم فراتر رفته و از الگوریتم‌های هوشمند نرم‌افزاری استفاده کرده که می‌توانند به مسیریابی بالن‌ها در سراسر جهان، کمک کند.

او نوشت که نتیجه این موفقیت کارشناسان، این است که تیم لون اکنون می‌تواند بالن‌ها را به مدت چند ماه، در مناطق خاصی جمع کنند. تلر اذعان داشت که با این پیشرفت‌ها، زمان دسترسی مناطق دورافتاده، به اینترنت کوتاه‌تر می‌شود؛ چرا که در این صورت، تعداد بالن‌های مورد نیاز بسیار کمتر و مدیریت و کنترل آنها به مراتب آسان‌تر خواهد بود.

پروژه اینترنت بالنی و طرح‌های بلندپروازانه‌ای از این دست تاکنون برای آلفابت سوددهی خاصی به دنبال نداشته‌اند، اما این پیشرفت تازه می‌تواند امیدها به سوددهی ایده مذکور را بسیار بیشتر از پیش نماید و دسترسی مردم جهان به اینترنت را بیش از پیش تسهیل کند.
 
کد مطلب: 48085
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این پروژه برای مکان های با دسترسی سخت هست و نه بیشتر! کوهستان و جنگل و ...
در ضمن به صورت جزئی و برای روستاها و راه اندازی یک مرکز خدمات هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام