کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی واتسون، جدیدترین متخصص امنیت سایبری

2 اسفند 1395 ساعت 17:14

ایتنا – شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرده است که پس از چند سال تلاش برای آموزش سیستم هوش مصنوعی مشهور خود توانسته است تا واتسون را به یک سیستم امنیت سایبری حرفه‌ای نیز بدل سازد.




شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرده است که پس از چند سال تلاش برای آموزش سیستم هوش مصنوعی مشهور خود توانسته است تا "واتسون" را به یک سیستم امنیت سایبری حرفه‌ای نیز بدل سازد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شاید در تمامی جهان هیچکدام از سیستم‌های هوش مصنوعی، به‌اندازه سیستم واتسون متعلق به شرکت آی‌بی‌ام شناخته شده نباشد و دلیل این امر نیز کاملاً واضح است: این سیستم هوش مصنوعی، روز به روز هوشمندتر شده و امکانات جدیدی را دریافت می‌کند.

از جمله آخرین دستاوردهای آی‌بی‌ام این است که در امکانات افزوده شده جدید به واتسون، این شرکت موفق شده است تا این هوش مصنوعی را به‌صورت تخصصی برای فعالیت‌های مربوط به امنیت سایبری در شبکه اینترنت آموزش بدهد.

 

مطابق این گزارش و بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی آی‌بی‌ام، پس از انجام سه سال پژوهش و آموزش‌های متوالی و فرساینده بر روی این سامانه هوش مصنوعی، هم‌اکنون می‌توان از واتسون به‌عنوان یک سیستم حرفه‌ای برای برقراری امنیت سایبری استفاده کرد.

بدین‌ترتیب قابلیت‌های امنیت سایبری واتسون به پلتفرم SOC شرکت آی‌بی‌ام افزوده خواهد شد تا ارزش این پلتفرم را بیش‌ از پیش بالا ببرد.

گفته می‌شود که این سیستم امنیت سایبری دارای این قابلیت ویژه است که به تحلیل و بررسی تهدیدهای امنیتی در سمت دستگاه‌های کاربری دست‌ زده و مواردی مانند کامپیوترهای خانگی، شبکه‌ها، کاربران و حتی نرم‌افزارهایی که در محیط‌های ابری اجرا می‌شوند را تحت پوشش امنیتی خود قرار بدهد.
 


کد مطلب: 48077

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48077/هوش-مصنوعی-واتسون-جدیدترین-متخصص-امنیت-سایبری

ايتنا
  https://www.itna.ir